تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۰  ، 
کد خبر : ۶۲۲۶۸
رحیمی در گفت‌وگو با فارس:

گزارش آژانس اثبات حقانیت ایران بود

اشاره: سفیر ایران در مسقط معتقد است که با گزارش البرادعی حقانیت ایران در فناوری صلح آمیز هسته‌ای اثبات و تبلیغات سوء غربی‌ها فاقد اعتبار شده است. مرتضی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس با اشاره به عدم تاثیر فشار شدید کشورهای غربی در انتشار این گزارش اظهار داشت :

کسانی که از روی غرض ورزی از فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان ابراز نگرانی می‌کردند و تلاش داشتند این نگرانی کاذب را به سایر کشورها به ویژه کشورهای منطقه خلیج فارس منتقل کنند باید بدانند که با انتشار این گزراش تبلیغات سوء آنها محلی از اعراب ندارد.

وی با اشاره به حمایت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از فناوری صلح آمیز هسته‌ای ایران افزود: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و از جمله سلطنت عمان از حق ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای حمایت کرده و بارها بر حق ایران تاکید داشته‌اند و این گزارش به آنها در این مواضع اصولی کمک می‌کند.

سفیر کشورمان با اشاره به فشارهای فزاینده قدرت‌های غربی بر البرادعی برای سیاسی کردن و کاهش جهات مثبت این گزارش یادآور شد: همانگونه که در گزارش البرادعی آمده است برنامه هسته‌ای ایران همواره به طور خاصی برای اهداف صلح آمیز بوده و هرگز ایران برنامه‌ای برای دسترسی تسلیحات هسته‌ای نداشته است.

وی با بیان اینکه ایران نه تنها در پی سلاح هسته‌ای نبوده و نیست بلکه خواستار خاورمیانه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی است، افزود: ایران به دنیایی بدون سلاح هسته‌ای می‌اندیشد تا همه آحاد بشری بتوانند فاقد از فشارهای روانی صاحبان قدرت جهانی در آرامش و صلح و رفاه زندگی کنند.

رحیمی در پایان انتشار گزاش اخیر البرادعی را به معنای عادی شدن موضوع هسته‌ای ایران و بسته شدن پرونده برشمرد و خاطرنشان کرد: همکاری خوب ایران در پاسخ به سئوال‌های گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچگونه بهانه‌ای برای ادامه فشارهای سیاسی و اقتصادی قدرت‌های غربی بر ملت ایران باقی نمی‌گذارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات