وزیر صنایع و معادن 10 سیاست و محور جدید کاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران را ابلاغ کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع، در پی ابقاء رئیس و انتصاب اعضاء جدید هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، وزیر صنایع و معادن طی ابلاغی سیاستهای جدید کاری این سازمان را تشریح کرد.
دراین ابلاغیه خطاب به احمدعلی هراتی نیک آمده است:
1- سازمان توسعه ونوسازی معادن یک سازمان توسعه ای است و در راستای سیاستها واهداف عالی نظام ومقام معظم رهبری وریاست محترم جمهوری ودولت محترم در جهت خدمتگزاری وتعالی کشور ، در بخش معدن وصنایع معدنی فعالیت می نمایند و همواره برنامه ریزی وسیاستگذاری در این حوزه بر مبنای توسعه ورشد معادن می باید انجام پذیرد به نحوی که سازمان مذکور پلی برای توسعه معادن وصنایع معدنی کشور در همه زمینه ها باشد.
2- تسهیل وآماده سازی شرایط لازم برای اجرائی نمودن اصل 44 قانون اساسی همراه با درنظر گرفتن ملاحظات عملیاتی کردن این سیاست اصولی در راستای چشم انداز 20 ساله.
3- برنامه ریزی برای توسعه و تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه های مختلف معادن در زیرمجموعه سازمان مذکور.
4- زمانبندی و اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت محترم در آن حوزه به ترتیبی که تمامی این مصوبات در قالب یک برنامه جامع عملیاتی گردد و نتایج آن برای ملت شریف ایران اسلامی ملموس باشد.
5- توجه جدی به مناطق محروم وکمتر توسعه یافته در برنامه ریزیها و سیاستگذاریهای آن سازمان در راستای محرومیت زدایی و عدالت گستری دولت محترم .
6- تعامل سازنده و همکاری نزدیک با سازمان ها و نهادهای دولتی برای تسهیل امور اجرایی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در معادن و صنایع معدنی .
7- تعامل سازنده با بانکها وموسسات مالی و پولی کشور برای رائه تسهیلات مناسب به بخش خصوصی و سرمایهگذاران .
8- توجه جدی وحمایت همه جانبه ازمعادن موجود و طرحهای اکتشافی جدید وبرنامه ریزی و سیاستگذاری برای مطالعه، اکتشاف واستخراج معادن و فرآوری آنها به طوری که از هرگونه خام فروشی در معادن کشور پرهیز شود.
9- ایجاد شرایط و بستر مناسب برای جذب ومشارکت بخش خصوصی در سرمایهگذاری ها اعم از داخلی وخارجی در جهت توسعه ونوسازی معادن کشور و ایجاد شرایط لازم در جهت امنیت سرمایه گذاری و ایجاد انگیزه های لازم برای سرمایهگذاران.
10-استفاده از نیروهای متعهد متخصص و توانمند بویژه نخبگان جوان کشور برای اجرای این سیاستها.
محرابیان در احکامی جداگانه حسن شیخ نیا را به عنوان معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی ، محمد مسعود سمیعنژاد را به عنوان معاون وزیر در امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه منصوب و احمد علی هراتی نیک را در سمت معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ابقاء و ایرج پور حسین اکبریه ، محمد مسعود سمیع نژاد، خدامراد احمدی و محمد هادی اردبیلی را به عنوان اعضاء جدید هیئت عامل این سازمان منصوب کرد.