تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۹  ، 
کد خبر : ۶۲۴۳۲
حسینی در واکنش به قطعنامه 1803

قطعنامه 1803 ضربه دیگری بر حیثیت آژانس وارد کرد


سخنگوی وزارت خارجه کشورمان قطعنامه 1803 را محکوم کرد و این قطعنامه مغرضانه را باعث وارد شدن ضربه دیگری بر حیثیت آژانس دانست.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، سید محمدعلی حسینی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به صدور قطعنامه جدید شورای امنیت، گفت: این قطعنامه مغایر با روح و مفاد مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و بر اساس انگیزه‌های سیاسی و رویکردهای مغرضانه ، صادر و فاقد ارزش و غیرقابل قبول و محکوم است.

وی در خصوص واقعیت‌های نادیده انگاشته در قطعنامه اظهار داشت: شورای امنیت در حالی اقدام به صدور قطعنامه جدید کرد که موضوعات باقیمانده که هر یک از آنها در زمان خود از سوی آمریکا و برخی از کشورهای بدخواه ملت ایران به عنوان مساله‌ای عمده مطرح می‌شد، در پرتو همکاری‌های گسترده و فراتر از تعهدات کشورمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل و فصل شدند.

حسینی افزود: صدور این قطعنامه مغرضانه و ضد ایرانی ضربه دیگری بر حیثیت و وجهه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و موجب افزایش بی‌اعتباری شورای امنیت شده است.

سخنگوی وزارت خارجه با تبیین عزم و اراده ملت ایران، گفت: تداوم این روند هیچ گونه تاثیری بر عزم و اراده راسخ ملت و دولت ایران برای استیفای حقوق مشروع و قانونی خود در ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای در چارچوب معاهده NPT نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات