تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۶۲۶۴۱
حماس شروطش را برای آتش‌بس اعلام کرد

هنیه: رژیم صهیونیستی از فریاد کودک فلسطینی هراس دارد


حماس شرایط خود را برای آتش بس با رژیم صهیونیستی اعلام کرد و خواهان خاتمه‌ی تمامی حملات رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های فلسطینی و بازگشایی مرزهای غزه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویتر، اسماعیل هنیه، نخست وزیر مردمی فلسطین اظهار داشت: اسراییل باید تعهد بدهد که به تمامی تجاوزاتش علیه مردم ما، ترور‌ها، کشتارها و حملات خاتمه می‌دهد و محاصره غزه را لغو می‌کند و مرزها را بازگشایی می‌کند.

وی افزود: معاهده‌ی آتش بس باید دو جانبه، جامع و همزمان باشد و شامل نوار غزه تحت کنترل حماس و کرانه‌ی باختری گردد.

هنیه خطاب به مردم گفت: ما شما را تنها نمی‌گذاریم تجاوز علیه شما تجاوز علیه ماست.

هنیه در مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه اسلامی غزه طی سخنانی اظهار داشت که پیروزی اخیر بر دولت صهیونیستی در نوار غزه عوامل زیادی داشت که مهم ترین آن ها چهارعامل زیر است: امدادهای الهی، پایداری قهرمانانه و مثال زدنی ملت فلسطین، اتحاد فلسطینیان در کرانه‌ی باختری، نوار غزه، سرزمین‌های اشغالی 1948، اردوگاه های آوارگان در سوریه، لبنان، اردن و فلسطینیان ساکن دیگر کشورها ، همبستگی امت اسلام و جهان عرب و آزادگان جهان.

هنیه گفت: ما ملتی تحت محاصره هستیم و جهان استکبار در انتظار شکست ما بود، اما خداوند بلندمرتبه در این جنگ با ما بود و به عینه شاهد تجلی یافتن معیت الهی و برکت خون شهدا در جنگ بودیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین هنیه با اشاره به پایداری قهرمانانه ملت فلسطین و مجاهدان جان برکف فلسطینی گفت که شاهدان عینی این نبرد بیان می کنند که چگونه مجاهدان در میادین جهاد و جنگ ایستادگی می کردند و مطالب زیادی از شهامت و شجاعت آن ها روایت می کنند.

نخست وزیر منتخب فلسطین، شهادت تعدادی از فرزندان رهبران حماس در این نبرد را نشانه پایداری و استقامت ملت فلسطین دانست.

هنیه ضمن تاکید بر یکپارچگی و تمامیت ارضی فلسطین گفت که این جنگ تاکیدی بود بر یکپارچگی فلسطین و خون شهدا همه را متحد ساخت. ملت فلسطین ثابت کرد که ملتی متحد و یکصداست و حتی فلسطینیان ساکن "خانه عنکبوت" (اسرائیل) نیز به پا خاستند و با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده تا نوار مرزی نوار غزه همبستگی خود را نشان دادند.

اسماعیل هنیه با اشاره به سخنان اخیر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که همین اراده فلسطینیان دشمن را به عقب راند و آن را شکست داد.

وزیر امنیت داخلی "اسرائیل" اخیرا گفته بود که اگر ارتش صهیونیستی به حمله‌ای همه جانبه به نوار غزه دست زند، کشتار گسترده ای را به راه می اندازد و همین امر باعث شعله ور شدن انتفاضه سوم خواهد شد.

نخست وزیر قانونی فلسطین با اشاره به همبستگی و ابراز همدردی امت اسلام و جهان عرب گفت: دیدیدم که چگونه پایتخت های اسلامی و عربی به خروش آمدند و این به برکت خون شهدای غزه بود که همه را به تحرک واداشت. حتی آزادگان جهان در خارج از جهان اسلام نیز در کشورهای مختلف با برپایی تظاهرات هایی خواستار توقف جنایت های اشغالگران صهیونیست شدند.

وی افزود: در این میان رسانه ها نقش بسیار فعالی داشتند و به وظیفه سنگین خود عمل کردند، از جمله شبکه‌های ماهواره‌یی الاقصی، الجزیره، المنار، العالم، المجد و روزنامه‌های فلسطین، الأهرام و الرساله و دیگر رسانه های گروهی.

وی گفت: رژیم صهیونیستی با این دستگاه رسانه‌یی بزرگی که در اختیار دارد، اخیرا اعلام کرد که در نبرد رسانه‌یی از شبکه ماهواره ای الاقصی شکست خورده است.

هنیه ضمن تشکر و قدردانی از دکتر جمال الخضری رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره نوار غزه گفت: همه جهانیان شاهد فعالیت های چشمگیر ایشان بودند و این درخور قدردانی و تشکر است.

وی خاطر نشان ساخت: دشمن صهیونیستی از فریاد یک کودک فلسطینی و ناله زن فلسطینی می هراسد و به همین خاطر بود که رسانه های گروهی می گفتند به جای نوار غزه باید گفت: نوار عزت و کرامت.

نخست وزیر فلسطین در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: به یاری خداوند دشمن صهیونیستی در نوار غزه شکست نظامی سختی را متحمل شد و در کرانه باختری نیز شکستی سیاسی را تجربه کرد. آن ها می خواستند با تبلیغات گسترده اوضاع کرانه باختری را جور دیگری معرفی کنند، اما دیدیم که یهودی سازی قدس همچنان ادامه دارد، در این منطقه قیمت‌ها افزایش سرسام آوری یافته است و ایست‌های بازرسی زندگی مردم را فلج کرده است و روزانه ده‌ها فلسطینی بازداشت می شوند، همه این‌ها نشان می دهد که آن ها در کرانه باختری نیز شکست سیاسی سختی خوردند.

وی با رد اظهارات اخیر محمود عباس که گفته بود حماس با آتش بس در مقابل عدم تعرض به رهبرانش موافقت کرده است، گفت: حماس در این نبرد فرزندان رهبران خود را تقدیم راه خدا کرد، از جمله شهادت فرزند دکتر خلیل الحیه، پسر محمد شهاب و پسر نزال ریان و غیره و چند روز قبل پنجمین سالگرد شهادت دکتر مقادمه از رهبران حماس را پشت سر گذاشتیم و در چند روز آینده نیز سالگرد شهادت امام احمد یاسین بنیانگذار حماس، دکتر عبدالعزیز رنتیسی، اسماعیل ابوشنب، صلاح دروزه، عبدالله القواسمی، جمال منصور و جمال سلیم و غیره از رهبران حماس هستیم و این بهترین گواه بر این است که حماس رهبران خود را قبل از دیگران تقدیم می کند.

وی تصریح کرد: با اتحاد و یکدلی می توان این دشمن را شکست داد و خداوند ملت بزرگ فلسطین را برای امری بزرگ مهیا می کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات