حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری گفت: حرفهایی که درباره نزدیکی بیشتر من و خاتمی در مطبوعات گفته میشود، سیاسی است. رئیس دوره های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی در حاشیه همایش 30 سال قانونگذاری و نظارت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: این افراد باید از نزدیکی بیشتر انسانها و وحدت و همدلی با یکدیگر خوشحال شوند اما این که می گویند اینها با یکدیگر نشسته اند و صحبت می کنند و این از این جناح می خواهد به آن جناح برود و برعکس همه بی ربط است. ناطق نوری با اشاره به ریاست خود بر مجلس پنجم اضافه کرد: نخستین روزی که به مجلس آمدم بعد از انتخابات ریاست جمهوری خرداد 76 گفتم رقابت تا دیروز بود و از امروز رفاقت است و همین را در مدیریت اعمال کردم.
وی افزود: به همین علت وی خاتمی همه جا از مجلس پنجم به نیکی یاد می کند و آن رفاقت ما همچنان ادامه دارد. ناطق نوری درباره نزدیکی برخی اصولگرایان و اصلاح طلبان به ویژه وی و سید محمد خاتمی تاکید کرد: من با همه نزدیک هستم. وی در پاسخ به پرسشی درباره محتوای نجوای خود با سید محمد خاتمی در این همایش نیز گفت: درباره دو مطلب صحبت کردیم، یکی این که در راه آقای خاتمی به من گفت خیلی وقت است که همدیگر را ندیده ایم. کی یکدیگر را ببینیم و اینجا هم دم گوش هم گفتیم، کی بینیم، من هفته آینده وقت دارم.