وزیر خارجه آمریکا بر حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی در کنفرانس آمریکایی- صهیونیستی سازش که قرار است پاییز سال جاری در آناپولیس آمریکا برگزار شود، تأکید کرد. رایس افزود: «تمامی اسراییلیان باید مطئن باشند که آمریکا کاملاً پشتیبان آنان است. ما به دفاع از امنیت شما متعهد هستیم و شما میتوانید در پیگیری صلح شجاعانه پیش بروید.» وی در ادامه گفت: «اکنون زمان بسیار حساسی برای همه ماست تا تصمیم دشوار خود را درباره صلح بگیریم.» رایس این سخنان را در اجتماع موسسه نظرسنجی سابان در بیتالمقدس بیان کرد. وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که توافق صلح میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی تا آخر 2008 به نتیجه میرسد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "کاندولیزا رایس" در سخنرانی پس از دیدار با "ایهود اولمرت"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: «آمریکا کاملاً به حمایت از امنیت اسراییل در مذاکرات صلح با فلسطینیان پایبند است.»