تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۱  ، 
کد خبر : ۶۶۸۰۶

ایران تصمیم مجمع عمومی پلیس بین‌الملل را محکوم کرد


سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با تقبیح تصمیم غیر حرفه‌ای مجمع عمومی پلیس بین‌الملل علیه تعدادی از اتباع ایرانی آن را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تقبیح شدید تصمیم غیر اصولی مجمع عمومی پلیس بین الملل برای انتشار قرارهای صادره دستگاه قضایی آرژانتین علیه تعدادی از اتباع کشورمان اظهار داشت: گر چه انتشار این قرارها از سوی پلیس بین الملل به معنای تایید ادعای آرژانتین در رابطه با دخالت ایران در قضیه انفجار مرکز یهودیان آرژانتین (آمیا) نمی‌باشد، اما انتظار می‌رفت این مجمع تخصصی، شخصیت حقوقی و جایگاه و اعتبار حرفه‌ای خویش را با پذیرش اراده سیاسی رژیم صهیونیستی و برخی از قدرت های سلطه گر در افکار عمومی جهان تضعیف و مخدوش نمی‌ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مخالفت 40 عضو مجمع عمومی و گزارش نماینده کمیته اجرایی مبنی بر عدم همکاری آرژانتین با معاضدتهای قضایی جمهوری اسلامی ایران نشانگر تردیدهای جدی و فراوان پیرامون صدور اعلان های قرمز است.

حسینی با اشاره به تحت فشار شدید قرار داشتن دولت و دستگاه قضایی آرژانتین از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا بیان داشت: انتقال این گونه فشارها بر نهادهای حرفه همچون اینترپل و تأثیر پذیری از آن با هدف اجرای مقاصد و اغراض سیاسی و رسانه‌ای این محافل، موجب تأسف شدید بوده و مغایر با موازین حقوقی و بین المللی و کاملاً مطرود و غیر قابل قبول می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بر سابقه فساد و انحراف در دستگاه قضایی آرژانتین که پرونده آن هم اکنون در آن کشور مفتوح است، تأکید کرد.

وی همچنین به حکم دادگاه عالی انگلیس مبنی بر تبرئه سفیر سابق کشورمان در آرژانتین و رد همه‌ی اسناد و مدارک بی پایه و مبتنی بر شهادت دروغ برخی از عناصر گروهک تروریستی ضد انقلاب ایرانی که بعضاً خود، تحت تعقیب و پیگرد قانونی از سوی اینترپل هستند اشاره نمود.

حسینی افزود: جمهوری اسلامی ایران به منظور روشن شدن حقایق انفجار مرکز آمیا و یافتن عاملان واقعی این حادثه مدتهاست که پیشنهاد تشکیل یک کمیته مشترک حقوقی و قضایی را به مقامات آرژانتینی ارائه نموده و نیابت های قضایی آرژانتینی را پذیرفته اما دستگاه قضایی آرژانتین تحت تأثیر جامعه صهیونیستی آن کشور تاکنون از هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران امتناع ورزیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حقوق قانونی اتباع خویش خاطرنشان کرد: برای استیفای حقوق اتباع جمهوری اسلامی ایران و اعاده حیثیت آنها از طریق سازوکارهای حقوقی تا لغو اعلامهای قرمز و مطالبه زیانهای وارده تلاش خویش را ادامه خواهیم داد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات