به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیره"،عایش که عضو دو شورای مرکزی و ملی فلسطین است با رد این سخن که اقدام حماس در غزه انقلابی علیه قانون بوده است گفت: «در غزه ازهم پاشیدگی امنیتی بود و همانگونه که میدانیم توافقنامه مکه و قاهره به تشکیل دولت منتخب وحدت ملی منجر شد، اما عدهای نمیخواهند این توافقات به مرحله اجرا درآید و این سبب اوضاع بد امنیتی در غزه و خشونت چند ماه پیش دراین منطقه بود که به اعتقاد من با سیطره و غلبه بخشی از قدرت بر همه قدرت به پایان رسید.» جمال عایش افزود: «جنبش فتح و سازمان ملی آزادیبخش فلسطین از سوی گروهی که از حمایتهای منطقهای و بینالمللی یعنی حمایت آمریکا و اسرائیل بهره میبرد ربوده شده است.» عایش که یک عضو برجسته شورای ملی فلسطین نیز است از تلاشها و فشارهای "محمود عباس"،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای هماهنگکردن کردن این شورا با مواضع ریاست تشکیلات در امور مربوط به تصمیمات سرنوشتساز در حقوق ملت فلسطین یا درگیری بین دو جنبش فتح و حماس پرده برداشت. این عضو کادر رهبری جنبش فتح افزود: «سازمان آزادیبخش نیاز به پویایی عمل دارد و این خواستهای است که همه فعالان در صحنه فلسطین بر آن اجماع دارند.» وی افزود: «گروههای فلسطینی بزرگی همچون حماس و جهاد اسلامی در سازمان حضور ندارند در حالی که گروههای دیگری در سازمان آزادیبخش و کمیته اجرایی حضور دارند که تنها صدایشان بلند است اما برای مشاهده آنها به میکروسکوپ نیاز است.» جمال عایش تاکید کرد: «درباره ملت فلسطین نیز که گفته میشود از مقاومت خسته شده و به تنگ آمده است باید گفت با آنکه آنها با درد و رنج و مشکلات روزافزون روبهرو هستند اما هرگز خسته نمیشوند و حماس به تنهایی باعث و بانی تحریمها نیست بلکه فتح و غیر فتح نیز در اوضاع مردم غزه و در کل فلسطین نقش داشته و تاثیر گذارند.» بنیانگذار جنبش فتح تصریح کرد:«ملت فلسطین مقاومت را معیاری میداند که بر مبنای آن فتح و حماس و جهاد مشروعیت و محبوبیت کسب کردهاند و باید گفت هر آنکس که تنها فریاد زند و مقاومت نکند هیچ کارایی و وجود حقیقی بر روی زمین ندارد.»