روزنامهی دارالخلیج در تحلیلی دربارهی جنایتهای رژیم صهیونیستی مینویسد:"انگار محکومیتها و اظهار خشمها نسبت به اقدامات اشغالگران به خاطر نابودی خانهها، سرزمینهای فلسطینی، نقض حقوق ملت فلسطین و کشتار دسته جمعی فلسطینیها برای دست برداشتن اسراییل از این جنایتها کافی نیست." به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این روزنامهی چاپ امارات در تحلیلی تحت عنوان "وای چه ننگی!" مینویسد: "انگار زیادهگوییها دربارهی صلح برای اسراییل رضایت بخش نیست. جالب است جهان نیز دوشادوش قاتل اشغالگر حرکت میکند در حالیکه مقتول محکوم میشود. فلسطینیها خود مسوول تحریم، فقر و بدبختی شناخته میشوند و در این راستا نیز تروریسم هر روز ادامه دارد. جهان امروز ریخته شدن خون برادران فلسطینیمان را مسالهی پیش پا افتادهای میداند." در ادامهی این تحلیل آمده است: "آنچه که نیروهای اشغالگر از قتل و کشتار دسته جمعی و تحریم صورت میدهند همان تروریسم دولتی است. این امر همان واقعیتی است که آمریکا نمیتواند آن را بپوشاند. مذاکرات بیهوده نیز در راستای خفقان، بیچارگی فلسطینیها، یهودی سازی فلسطین و دفن مسالهی فلسطین ادامه دارد." در این تحلیل عنوان شده است: "آیا اعراب امروز درک نکردهاند که عدم اجرای قوانین بینالمللی که کشتار دسته جمعی را تحریم میکند و نقض حقوق ملت فلسطین تنها در جهت منافع اسراییل و شناخته شدن آن به عنوان یک موجودیت معصوم، امن و به دور از هر گونه انتقاد و محاکمه است؟ این مساله همان چراغ سبز به این رژیم برای تعدی علیه اعراب و کشورهای اسلامی در آینده است." در این تحلیل عنوان شده است: "اعراب امروز از فرط سر فرود آوردن در برابر خواستههای ابر قدرتها همانند یک برگ نازکی در معرض طوفانهای روابط منطقهیی و بینالمللی به این سو و آن سو میروند و از مدتها پیش بر دولتهای مختلف در آمریکا تکیه کردهاند، دولتهایی که تنها در راستای اهداف اسراییل تلاش کردهاند. آیا نظامهای کشورهای عربی نمیدانند که مشارکت یا سکوت آنها در برابر سیاستهای شیطانی مبدا مقاومت در برابر اشغال است و این توجیهی برای کشتار دسته جمعی، خفقان و تحریم است؟ در حالیکه جورج بوش، رییسجمهور آمریکا در پایان دورهی ریاست جمهوریاش به منطقه آمده تا بر تروریسم دولتی و جنایتهایش سرپوش بگذارد؛ اما آیا کشتار در نوار غزه و خفه ساختن ملت فلسطین تنها راه ایجاد کشور فلسطین خالی از حاکمیت، مرز جغرافیایی و تاریخ است؟" در این تحلیل آمده است: "آنچه در فلسطین رخ میدهد از کشتار و تحریم در سایهی بازی مذاکرات، ننگی برای اسراییل و اعراب است. کشتارها، ظلم و جنایتها به طور طاقتفرسا افزایش یافته است و اسراییل قاتل همچنان عزیز است در حالیکه این کشتار و تحریم قربانیان فلسطینی بیشتری را به جا میگذارد. مردم نوار غزه، این بخش کنار گذاشته شده در جهان، امروز بهای فرومایگانی را میپردازند که هیچ اقدامی برای نجات فلسطین نکردند. در خواب بودن اعراب و وراجیها دربارهی صلح تنها شهیدان زیادی را به جا گذاشته است. امروز اعراب نیاز دارند که کسی آنها را بیدار کند. اعراب باید به خود بیایند و همبستگی داشته باشند؛ اما در حال حاضر این عدم همبستگی چه ننگی برای اعراب است!"