تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۹  ، 
کد خبر : ۷۲۰۰۳

نامه احمدى‌نژاد دکترین جنگى آمریکا را به چالش کشید


مهندس سیدمرتضى نبوی
گروه سیاسی
قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامى مهندسین با اشاره به نامه دکتر محمد احمدى‌نژاد رئیس جمهورى اسلامى ایران به جورج بوش رئیس جمهور آمریکا گفت: این نامه تاریخى دکترین جنگ‌طلبانه سیاست خارجى آمریکا را به چالش کشیده است. مهندس سید مرتضى نبوى که پس از پایان نشست واحد سیاسى جامعه اسلامى مهندسین با خبرنگار “جام هفته” گفتگو مى‌کرد سیاست خارجى دولت احمدى‌نژاد را در راستاى سند چشم‌انداز 20 ساله جمهورى اسلامى ایران دانست و اظهار داشت: در دولت آقاى احمدى‌نژاد شاهد تحرک مثبت در دیپلماسى هستیم که الهام گرفته از سیاست خارجى سند چشم‌انداز 20 ساله مبنى بر تعامل سازنده و موثر در روابط بین‌الملل است.
وى گفت: در دولت احمدى‌نژاد وحدت و همبستگى ملى بیشترى بین مردم و مسئولین برقرار شده و اقتدار ملى افزایش یافته است. قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامى مهندسین یادآور شد: نامه آقاى احمدى‌نژاد به بوش موضع نظام جمهورى اسلامى ایران و موضع ملت ایران، عراق، افغانستان و ملت‌هاى منطقه و جهان است. وى افزود: این نامه برخاسته از وحدت و همبستگى ملى و حرف دل ملت و مسئولان نظام جمهورى اسلامى است. رئیس جمهوری،‌ از مردم است و همگام با سایر مسئولان کشور در مسیر سیاست‌هایى که مقام معظم رهبرى ترسیم فرموده‌اند حرکت مى‌کنند. مهندس نبوى نامه آقاى احمدى‌نژاد به بوش را نمایانگر تحرک مثبت دیپلماسى جمهورى اسلامى یاد کرد و گفت: مدتها بود جهانیان انتظار داشتند ایران به صورت شفاف با آمریکا صحبت کند و این شفافیت با نامه آقاى احمدى نژاد آغاز شد و رئیس جمهور موضع نظام را بیان کرد ، از موضع عزت، حکمت و مصلحت بود. وى گفت: امروز دولت بوش در محاصره حتى افکار عمومى مردم آمریکاست به‌طورى که براساس نتایج نظرسنجى‌هابیش از 70 درصد مردم آمریکا مخالف جنگ طلبى بوش هستند و تظاهرات گسترده در بسیارى از کشورهاى دنیا علیه سیاست‌هاى جنگ‌طلبانه آمریکا برگزار مى‌شود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات