نوفل ضو تحلیلگر سیاسی در بیروت در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه درباره مقاله روزنامه واشنگتن پست که به دولتمردان آمریکا پیشنهاد کرده بود در برخورد با ایران گزینه مذاکره را در پیش گیرد گفت اتخاذ گزینه دیپلماتیک با ایران فایده ای نخواهد داشت موضوع با ایران با کشورهای دیگر مانند آرژانتین برزیل و دیگر کشورها تفاوت دارد مشکل درباره ایران این است که کشوری ایدئولوژی است و براساس ان طرح توسعه طلبانه ای در پیش دارد و کشوری است که برای صدور انقلاب تلاش می کند و سعی دارد تا از برنامه هسته ای خود برای تبدیل شدن به قدرت منطقه ای استفاده کند تا بتواند انقلاب را حتی در صورت لزوم با توسل به زور صادر کند بنابراین گزینه دیپلماسی با ایران مساله ای موقت خواهد بود و در طولانی مدت یا حداقل میان مدت این گزینه فایده ای نخواهد داشت وی گفت من بر این باورم که رویارویی غرب و آمریکا با ایران در اینده روی خواهد داد. ضو گفت نظرهای مختلفی در غرب درباره برخورد با ایران و پرونده هستهای ان وجود دارد اما من بر این باورم که این مساله در اینده به طور حتم منجر به رویارویی خواهد شد چرا که ایران از برنامه هستهای خود به ویژه بخش نظامی ان چشم پوشی نخواهد کردوی درباره گزارش محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درقبال برنامه هسته ای ایران گفت مساله هسته ای ایران روز به روز بزرگ تر میشود و دلایل و استدلال ها در نهایت روبه رویارویی می رود که ممکن است رویارویی نظامی بین غرب و ایران باشد.