تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۶  ، 
کد خبر : ۷۲۵۰۶
نشریه‌ ورلد دیفنس‌ خطاب به‌ رژیم‌ صهیونیستی:‌

در دام‌ ایران و حماس‌ نیافتید


با وجود اعمال‌ فشار شدید اسراییل‌ باید از پذیرش‌ آتش‌ بس‌ موقت خودداری‌ کند نشریه‌ ورلد دیفنس‌ در تحلیلی‌ به‌ قلم‌ رابی‌ دانیل‌ ام‌ زوکر نوشت حماس‌ پیشنهاد آتش‌ بس‌ را در شرایطی‌ مطرح‌ می‌ کند که‌ پذیرش‌ آن موجب می‌ شود این جنبش‌ اسلامی‌ خود را به‌ طرز خطرناکی‌ بازسازی‌ و مجددا تقویت کند به‌ گفته‌ زوکر اگر اسراییل‌ در این برهه‌ به‌ حملات خود علیه‌ حماس‌ پایان دهد حماس‌ علاوه‌ بر اینکه‌ مانند حزب الله‌ در سال‌ دوهزار و شش‌ خود را پیروز میدان می‌ خواند بسیار قدرتمند تر از گذشته‌ به‌ عرصه‌ باز می‌ گردد زوکر مقایسه‌ میان حزب الله‌ و حماس‌ را کاملا بجا دانست به‌ گفته‌ وی‌ هر دو جنگ از نفوذ و برنامه‌ ریزی‌ های‌ راهبردی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران ناشی‌ شده‌ اند وی‌ افزود با خرابیهای‌ جنگ لبنان ایران بهانه‌ ای‌ برای‌ بازسازی‌ بیروت و جنوب لبنان بدست آورد اگر چه‌ بازسازی‌ جنوب لبنان هنوز شروع‌ نشده‌ است وی‌ گفت نیروهای‌ قدس‌ سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی‌ ایران در این کشور یک سیستم‌ مخابراتی‌ ماکرویوو با قدرت بسیار بالایی‌ را راه‌ اندازی‌ کردند که‌ موشکهای‌ حزب الله‌ در لبنان را هدایت می‌کنند به‌ نوشته‌ این نشریه‌ مخالفت حزب الله‌ با دولت لبنان به‌ رهبری‌ سینیوره‌ در سال‌ دوهزارو هشت نیز زمانی‌ به‌ وقوع‌ پیوست که‌ دولت لبنان تلاش‌ می‌کرد از راه‌ اندازی‌ این سیستم‌ مخابراتی‌ که‌ توسط ایران هدایت می‌ شود جلوگیری‌ کند اما به‌ علت ضعف دولت لبنان و شکست غرب در مقابله‌ با حزب الله‌ حزب الله‌ موفق‌ شد در توافق‌ دوحه‌ در دولت لبنان حق‌ وتو نیز بدست آورد و موشکهای‌ خود را که‌ کاملا از اختیار دولت لبنان خارج‌ است و توسط تهران هدایت می‌ شود را همچنان حفظ کند.
به‌ نوشته‌ این مجله‌ درصورتی‌ که‌ اسراییل‌ به‌ حماس‌ اجازه‌ بدهد همچنان کنترل‌ غزه‌ را در دست داشته‌ باشند ایران برای‌ بازسازی‌ غزه‌ نیز از فرصت استفاده‌ می‌کند و بازسازی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ در غزه‌ شامل‌ ایجاد یک سیستم‌ مخابراتی‌ ماکروویوی‌ تحت هدایت ایران و احداث سنگر های‌ ضد بمب مانند آنچه‌ در جنوب لبنان و جنوب بیروت وجود دارد خواهد بود به‌ گفته‌ زوکر ایران برای‌ حمله‌ به‌ اسراییل‌ به‌ ساخت بمب اتم‌ نیازی‌ ندارد چون موشک های‌ فجر و گراد را در نزدیکی‌ مناطق‌ پر جمعیت اسراییل‌ مستقر می‌ کند و در حالی‌ که‌ کاملا ادعای‌ بیگناهی‌ می‌کند با استفاده‌ از عوامل‌ شیمیایی‌ و بیولوژیکی‌ دولت یهود را توسط حامیان خود یعنی‌ حماس‌ و حزب الله‌ نابود می‌ کند به‌ نوشته‌ این نشریه‌ هم‌ اکنون زمان پایان محاصره‌ اسراییل‌ از سوی‌ ایران رسیده‌ است پذیرش‌ آتش‌ بس‌ بدون از بین بردن حماس‌ این فرصت را به‌ گرگهای‌ ایرانی‌ می‌ دهد که‌ درنزدیکی‌ اسراییل‌ استقرار یابند که‌ این برای‌ اسراییلی‌ که‌ کاملا مجهز است فاصله‌ بسیار کوتاهی‌ است بعلاوه‌ این امر باعث می‌ شود ایران بیش‌ از حد به‌ کانال‌ سوئز نزدیک شود به‌ نوشته‌ این نشریه‌ حماس‌ با رد تمدید آتش‌ بس‌ و افزایش‌ حملات موشکی‌ این جنگ را آغاز کرد اما این اسراییل‌ است که‌ باید برای‌ همیشه‌ با پاک کردن حماس‌ از غزه‌ به‌ آن پایان دهد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات