تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۷  ، 
کد خبر : ۷۲۵۶۹
فرانت پیج‌:

یهودیان مخالف با بقای‌ یهودیان


 پایگاه‌ اینترنتی‌ مگزین فرانت پیج‌ در مقاله‌ ای‌ به‌ قلم‌ جوزف کلین نوشت کمیسیون امور عمومی‌ امریکا اسرائیل‌ ای‌ ای‌ پی‌ ای‌ سی‌ بیش‌ از پنجاه‌ سال‌ است در جهت کمک به‌ امن ساختن اسرائیل‌ با تضمین حمایت قوی‌ امریکا از دولت دموکراتیک یهود فعالیت داشته‌ است اکنون یک لابی‌ چپ گرا و کمیته‌ اقدام‌ سیاسی‌ جدید موسوم‌ به‌ جی‌ استریت پدید امده‌ است که‌ به‌ نحو ساده‌ لوحانه‌ ای‌ معتقد است امریکا با سوق‌ دادن اسرائیل‌ به‌ سمت دستورکاری‌ موافق‌ با صلح‌ با دشمنان حتی‌ به‌ هر هزینه‌ ای‌ که‌ باشد بهتر می‌ تواند به‌ منافع‌ اسرائیل‌ کمک کند جرمی‌ بنامی‌ مدیر اجرایی‌ جی‌ استریت می‌ گوید هدف این تشکل‌ تلاش‌ برای‌ تعریف مجدد منظور خود از جانبداری‌ از اسرائیل‌ است جی‌ استریت به‌ این علت به‌ این نام‌ خوانده‌ می‌ شود که‌ بازنمود تصویری‌ عکس‌ کی‌ استریت واشنگتن دی‌ سی‌ است که‌ در راستای‌ خواست لابی‌ های‌ قدرتمند عمل‌ می‌ کند قرار است این تشکل‌ توازن سیاسی‌ ای‌ را در مورد مسائل‌ اسرائیلی‌فلسطینی‌ ایجاد کند که‌ در واشنگتن دی‌ سی‌ وجود نداشته‌ است در واقع‌ جی‌ استریت به‌ سیاستمدارانی‌ کمک می‌ کند که‌ با رویکرد بی‌ طرفانه‌ تری‌ در قبال‌ اسرائیل‌ و دشمنانش‌ در خاورمیانه‌ نسبت به‌ رویکرد طرفدار اسرائیل‌ تحت حمایت ای‌ ای‌ پی‌ ای‌ سی‌ موافق‌ اند باید دید جرمی‌ بنامی‌ چه‌ نوع‌ دوستی‌ بین امریکا و اسرائیل‌ را مد نظر دارد
بن امی‌ در مقاله‌ ای‌ در واشنگتن پست نوشت دوستان مسئولیت پذیر اسرائیل‌ که‌ خواهان امنیت شصت سال‌ دیگر ان باشند باید با حماس‌ و ایران به‌ عنوان حامی‌ تروریست ان برای‌ یافتن بدیل‌ هایی‌ برای‌ جنگ مذاکره‌ داشته‌ باشند منطق‌ وی‌ برای‌ مذاکره‌ با حماس‌ درباره‌ نزاع‌ اسرائیلی‌فلسطینی‌ این است که‌ این سازمان تروریستی‌ در تازه‌ ترین انتخابات ملی‌ فلسطین به‌ پیروزی‌ چشمگیری‌ دست یافت هیتلر نیز در یک انتخابات دموکراتیک به‌ قدرت رسید که‌ اخرین مورد از چنین انتخاباتی‌ تحت حاکمیت توام‌ با مرگ و نابودی‌ وی‌ بودمنشور حماس‌ حاوی‌ نمونه‌ خاص‌ وی‌ از راه‌ حل‌ نهایی‌ نازیها بر ضد یهودیان است حمایت جرمی‌ بن امی‌ از راه‌ حل‌ دوکشوری‌ که‌ در ان یک کشور فلسطینی‌ مستقل‌ به‌ طور مسالمت امیزی‌ در کنار کشور یهود تشکیل‌ شود موافقانی‌ در بالاترین سطح‌ دولت اسرائیل‌ کسب کرده‌ است ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل‌ در نطق‌ سال‌ گذشته‌ اش‌ در کنفرانس‌ صلح‌ اناپولیس‌ گفت به‌ عقیده‌ وی‌ هیچ راه‌ حل‌ عادلانه‌ ای‌ به‌ جز راه‌ حل‌ دوکشوری‌ برای‌ دو ملت نیست اما برای‌ اسرائیل‌ صلح‌ با یک سازمان تروریستی‌ که‌ قسم‌ به‌ نابودی‌ ان خورده‌ است ممکن نیستزاه‌ حل‌ دوکشوری‌ کلا با عقیده‌ محوری‌ حماس‌ مبنی‌ بر اینکه‌ هیچ مبنای‌ مشروعی‌ برای‌ وجود یک موطن یهودی‌ در جایی‌ در خاورمیانه‌ وجود ندارد سازگار نیست حماس‌ خود را یکی‌ از حلقه‌ های‌ زنجیره‌ جهاد در رویارویی‌ با تهاجم‌ صهیونیستی‌ می‌ داند بدین ترتیب اسرائیل‌ چگونه‌ می‌ تواند درگیر مباحثاتی‌ منطقی‌ برای‌ پیداکردن بدیل‌ هایی‌ برای‌ جنگ شود حماس‌ از طرف ایران که‌ رئیس‌ جمهور ان خواستار محو اسرائیل‌ از سطح‌ زمین است تسلیحات و کمک مالی‌ دریافت می‌ کند ایا پیشنهاد بنامی‌ این است که‌ امریکا اسرائیل‌ را به‌ پذیرش‌ اتش‌ بس‌ موقت پیشنهادی‌ حماس‌ ترغیب کند تا طی‌ ان ایران به‌ کمک به‌ تقویت توانایی‌ نظامی‌ حماس‌ برای‌ وارد ساختن حداکثر خسارت به‌ دشمن صهیونیستی‌ ادامه‌ دهد
بنامی‌ این عقیده‌ واهی‌ را دارد که‌ مادامیکه‌ فلسطینیان از داشتن یک زندگی‌ مناسب و ابرومند ناامید باشند اسرائیل‌ درگیر جنگ خواهد بود این بدین معنی‌ است که‌ اسرائیل‌ این توانایی‌ را دارد که‌ دست تنها فلسطینیان را از یاس‌ نجات دهد و بدین ترتیب همه‌ علل‌ خصومت ورزی‌ انها را از میان بردارد اگر به‌ همین سادگی‌ بود به‌ فلسطینیان پیشنهاد تشکیل‌ کشور خودشان با میلیاردها دلار کمک اقتصادی‌ داده‌ می‌ شد مشکل‌ این است که‌ هر یک از رهبران فلسطینی‌ که‌ مایل‌ به‌ ادامه‌ این مسیر است توسط حماس‌ و هواخواهان تروریست اش‌ که‌ از الام‌ فلسطینیان در جهت اهداف خودشان بهره‌ برداری‌ کرده‌ اند کنار زده‌ شده‌ است در چنین شرایطی‌ اسرائیل‌ نمی‌ تواند کاری‌ در مورد وضعیت فلسطینیان انجام‌ دهد مگر انکه‌ بخواهد خطر نابودی‌ را که‌ احمدی‌ نژاد رئیس‌ جمهور ایران در سر دارد بپذیرد جی‌ استریت همچنین از طرح‌ صلح‌ به‌ اصطلاح‌ عربی‌سعودی‌ حمایت می‌ کند یکی‌ از اصول‌ مهم‌ این طرح‌ حق‌ بازگشت برای‌ همه‌ اوارگان فلسطینی‌ است که‌ ماهیت یهودی‌ اسرائیل‌ را از داخل‌ زایل‌ خواهد ساختذر اینجا است که‌ جاذبه‌ فریبنده‌ صلح‌ به‌ باج‌ دهی‌ تبدیل‌ می‌ شود اگر عقیده‌ بر این است که‌ ملت یهود به‌ یک موطن نیاز دارد و مستحق‌ ان است همانطور که‌ جرمی‌ بنامی‌ همین عقیده‌ را دارد بنامی‌ و دیگر رهبران جی‌ استریت باید در اندیشه‌ خود تجدید نظر کننداگر قرار باشد اسرائیل‌ با پیروی‌ از توصیه‌ های‌ انها و بر اساس‌ نوعی‌ از صلح‌ که‌ حماس‌ایران و حامیان طرح‌ صلح‌ عربی‌سعودی‌ در سر دارند مذاکره‌ کند دیگر دولت یهود وجود نخواهد داشت همانطور که‌ در امریکا اصلا خیابانی‌ به‌ نام‌ جی‌ استریت که‌ این سازمان طرفدار باج‌ دهی‌ به‌ ان نام‌ خوانده‌ می‌ شود وجود ندارد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات