* هر وقت شما میخواهید نطق کنید یا تذکر بدهید نمایندهها «دو، دو» میگویند، این نشانۀ چیست؟
** یک عده شوخی میکنند. یک عده از نمایندگان هم از تذکرات من بدشان میآید.
* چرا؟
** چون من اعتقادم این است که نمایندگان مجلس باید مجانی کار کنند. وکیل، وزیر و قاضی همه باید مجانی کار کنند. مجلس هفتم روز اول نیز بنایش این بود که وکلا ارزشی باشند، حتی گفتند اگر گل سر قبر امام ببریم اسراف است اما حالا بر عکس شده است. بنده از هیچیک از امتیازات مجلس استفاده نمیکنم یعنی فرض میگیرم وکیل نیستم.
* هزینۀ زندگی را از کجا تأمین میکنید؟
** من معلم هستم و ربطی به مجلس ندارد.
* با چه وسیلهای تردد میکنید؟
** با سیستم حمل و نقل عمومی. نه من و نه سرکار خانم اخوان؛ میتوانستیم دو ماشین، دو دستگاه آپارتمان، دو موبایل و دو پاداش داشته باشیم اما هیچکدام را نگرفتیم. ما صلواتی هستیم. به خبرنگاران اجازه دادم به پروندۀ من در کارگزینی رجوع کنند.
* با خانم اخوان دربارۀ موضوعات مجلس مشورت میکنید؟
** با هم مشورت میکنیم اگرچه حوزۀ کاری ما متفاوت است. اما در برخی موارد هم اختلافنظر داریم که این طبیعی است.
* این اختلافنظرها به درون خانواده کشیده نمیشود؟
** بر مسایل ما اخلاق حاکم است. روزی رفته بودم بازی پرسپولیس و ذوبآهن را نگاه کنم...
* با هم رفته بودید؟
** خیر، تنها رفته بودم. خبرنگاری از من پرسید چه رابطهای بین فوتبال و سیاست هست. گفتم اخلاق. اگر در سیاست اخلاق نباشد، میشود حقهبازی، اگر در فوتبال هم اخلاق نباشد میشود بزن بزن.
* وقتی تذکر میدهید، خانم اخوان که «دو، دو» نمیگوید؟
** نه ما همراه هستیم.
* ناراحت نمیشوند وقتی نمایندهها «دو، دو» میگویند؟
** از خودشان بپرسید. ولی ما زندگی مشترک را که آغاز کردیم با یک موکت بود و اقلامی دستدوم که هنوز هم آنها را استفاده میکنیم. یعنی خانم ما هم مزاج ماست. همراهی دارد.
* گرانقیمتترین ماشینی که تاکنون سوار شدهاید چه بوده؟
** یک پژو قدیمی که به پژو آخوندی معروف است. همان را سوار میشویم. ماشین دیگری سوار نشدهایم.
* کشور خارجی رفتهاید؟
** نه!
* اصلاً؟
** یک بار رفتیم پاکستان برای سپاه. سفر کاری هم اگر رفتیم ارز هم نگرفتیم. چون اعتقاد داریم حکومتیها وقتی میروند ارز نگیرند. سرکار خانم اخوان دوره پنجم وقتی مصر رفت ارز نگرفت.
* خانم اخوان هم مانند شما فکر میکنند؟
** ایشان در این مسایل بهتر از من است.
* منزلتان کجاست؟
** نارمک
* سندش به نام خودتان است؟
** بله!
* چند متر است؟
** یکصد و 10 متر.
* همین یک ملک را دارید؟
** یک منزل دیگر هم اصفهان داریم که حاجخانم از سهمیۀ معلمی تهیه کردهاند.
* مهریۀ خانمتان چیست؟
** یک جلد تفسیر قرآن.
* کارتان به دعوا که نکشیده؟
** وقتی با هم اختلاف پیدا میکنیم، استخاره میکنیم.
* ماهواره دارید؟
** آدرس میدم بیایید از هر کجای این منزل خواستید عکس بگیرید.