تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۴  ، 
کد خبر : ۷۵۲۰۱

یونیفرم ‌پوشهای ارتش اسراییل در کاخ سفید


یوسف محسن‌زاده
برای پیگیران مسائل هسته‌ای ایران، این موضوع روشن است که آمریکایی‌ها لحن پرخاشگویانه و وقیحانه‌ای را در روزهای گذشته به کار برده و از عبارات و جملات تهدیدآمیز برای انعکاس خواسته‌ها و تمایلات خود برای ایجاد سد و مانع در قبال پیشرفت‌های هسته‌ای و جلوگیری از تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای و همچنین جلوگیری از رشد تحقیقات و پژوهش‌های هسته‌ای در داخل کشور، استفاده می‌کنند. آخرین مورد به اظهارات معاون وزیر امور خارجه آمریکا –‌ ویلیام برنز – مربوط می‌شود که کشورمان را به عبور از خطوط قرمز متهم ساخته و اعلام کرده است شورای امنیت، مناسبت‌ترین جای بررسی پرونده هسته‌ای ایران محسوب می‌شود. قبل از وی جان بولتون – نماینده آمریکا در سازمان ملل – ایران را به «عواقب وخیم» عدم دست برداشتن از تلاش برای تملک انرژی هسته‌ای تهدید کرد و بوش در جریان سفر به هند و پاکستان، اظهارات تندی را علیه ایران اسلامی ابراز کرد. در این میان،‌ پاره‌ای از نویسندگان ایرانی از طریق نگارش مقاله و یادداشت در سایت‌های خارجی، می‌کوشند از طریق ارائه تفسیر ویژه خود از اینگونه اظهارات به آن آب و تاب داده و جنبه‌های تهدیدآمیز آن را برجسته سازند.
 روشن است این دسته از نویسندگان ناشی و تازه کار از قبل مشمول بودجه‌های تخصصی کنگره و مجلس سنای آمریکا شده و اکنون که قرار است بودجه 75 میلیون دلاری تصویب شود، آب از لب و لوچه آنان،‌ سرازیر شده است. در این میان، تردیدی نیست که لابی صهیونیستی فعال در دوایر حکومتی آمریکا حداکثر فشار سیاسی خود را علیه هیأت حاکمه آمریکا به منظور تدارک یک تجاوز نظامی علیه ایران اعمال می‌کند. این اقدامات در راستای متقاعد شدن اسراییلی‌ها به پیشبرد اهداف خاص خود از طریق کار انداختن ماشین جنگی آمریکا و حصول به نتایج موردنظر خود بدون اینکه عملاً امکانات خود را به کار گرفته باشند انجام می‌گیرد. چند ماه پیش، آمریکایی‌ها از دستگیری جاسوسهای فعال در کاخ سفید وزارت دفاع آمریکا خبر دادند که نه تنها اسناد مربوط به اقدامات نظامی آمریکا در عراق و همچنین تحرکات دیپلماتیک کاخ سفید علیه ایران را به اسراییل گزارش می‌کردند، بلکه به تحریف و وارونه‌سازی وقایع و تحولات در مورد ایران اقدام کرده و در گزارش‌های انحرافی آن را به روسای ادارات مربوط در این دو نهاد ارائه می‌کردند تا در ذهن آنان نقطه نظرات خصمانه و دشمنی‌آمیز علیه ایران شکل دهند. شک نباید داشت باید ریشه‌های توطئه‌گری حاد و فعال اسراییل در تشدید لحن خصمانه آمریکایی‌ها علیه ایران را کشف و افشا نمود. اکنون در هیأت حاکمه و نهادها و ادارات متعدد آن، سیاستمداران دو تابعیتی حضور دارند که قبلاً دوره نظامی خود را در ارتش اسراییل گذرانده و هر چند که اکنون در آمریکا منصب و پست سیاسی دارند، اما به محض احضار، دوباره یونیفرم ارتش صهیونیستی را بر تن خواهند کرد. همین عده اکنون سردمدار عملیات خصمانه واشنگتن علیه ایران شدند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات