تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۱  ، 
کد خبر : ۷۵۶۰۹

محتشمی‌پور و خطر انجمن حجتیه


سیدعلی اکبر محتشمی‌پور گفت: « هیچ ضرورتی ندارد که شرط اجتهاد برای همه اعضای مجلس خبرگان وجود داشته باشد.» عضو مجمع روحانیون مبارز در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شرط کاندیداتوری برای مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: شرط تنها برای بخشی از مجلس خبرگان وجود دارد و برای سایرین نیازی به آن نیست. وی با انتقاد شدید از مصباح یزدی و طیف فکری وابسته به او، مجال یافتن برخی جریانات و به صحنه آمدن آنها را خطری دانست که نه تنها مجلس خبرگان بلکه رهبری را نیز تهدید می‌کند. محتشمی‌پور وزیر کشور دولت میر‌حسین موسوی بود و سابقه نمایندگی مردم تهران در مجلس ششم را دارا است.
وی از شاگردان امام خمینی در نجف بود و پس از پیروزی انقلاب در جامعه روحانیت مبارز حضور داشت که پس از انشعاب از آن، به همراه همفکرانش به مجمع روحانیون مبارز رفت. وی و همراهانش از نزدیکان امام خمینی )ره) و مورد وثوق و اعتماد ایشان بودند از این روست که امروز هشدار می‌دهد: « امروز برخی که با جریانات انحرافی و انجمن حجتیه ارتباط دارند، ایادی زیادی را تربیت کرده و برای مجلس خبرگان، خط و نشان کشیده‌اند. این جریان برای کل نظام و انقلابی که امام برای آن زحمات زیادی کشیده‌اند، یک تهدید جدی است.» سفیر اسبق ایران در سوریه که در جریان بمب‌گذاری اسرائیلی ها یک دست خود را از دست داد و دبیر کل کنونی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه ملت فلسطین بر این عقیده است که: « انتخابات اخیر فلسطین نشان داد که رویکرد مقاومت مورد توجه مردم است نه رویکرد سازش و هر گونه مذاکره برای به رسمیت شناختن اسرائیل محکوم است.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات