تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۹  ، 
کد خبر : ۷۸۶۸۷

بازرسى بدنى!


حسین شریعتمداری
آقای محسن آرمین عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیشنهاد کرده است مدیرمسئول روزنامه کیهان شخصاً مسئولیت حفاظت شبانه روزی از آقای خاتمی را برعهده بگیرد! اشاره آرمین به یادداشت کیهان است که در آن احتمال سوءقصد علیه آقای خاتمی از سوی عوامل آمریکا دور از انتظار تلقی نشده بود.
و اما، معلوم نیست-البته فقط ظاهراً معلوم نیست!- که چرا هشدار کیهان نسبت به تروریست بودن آمریکا و عوامل داخلی آن، تا این اندازه افراطیون مدعی اصلاحات را دستپاچه و سراسیمه کرده است؟!
پیش از این مجمع روحانیون مبارز بی آن که متوجه اصل ماجرا باشد بیانیه ای شتابزده علیه کیهان صادر کرد که ظاهرا بعد از پاسخ کیهان به اقدام نسنجیده خود پی برده است. چرا که به نوشته کیهان تنها سه گروه از هشدار کیهان عصبانی می شوند، اول؛ آنان که آمریکا را تروریست نمی دانند! دوم؛ کسانی که از سوءقصد به آقای خاتمی استقبال می کنند! و سوم عوامل داخلی آمریکا که احیاناً مأموریتی داشته اند.
اما درباره اظهارات آقای آرمین که کیهان - از شما چه پنهان- انتظار آن را می کشید، اشاره به چند نکته ضروری است:
1-آقای آرمین از مدیرمسئول کیهان خواسته است شخصاً حفاظت آقای خاتمی را برعهده بگیرد. خب! بدیهی است که برای حفاظت از شخصیت ها، مراکز رسمی و تعریف شده ای در کشور وجود دارد بنابراین پیشنهاد آقای آرمین عملی و قانونی نیست، اما کیهان برای حفاظت از آقای خاتمی یک توصیه امنیتی کاملاً، حرفه ای و منطقی دارد. توصیه کیهان این است که تیم حفاظت آقای خاتمی به آن عده از افراطیون مدعی اصلاحات که سوابقی نظیر، رابطه پنهان با عوامل آمریکا، دریافت کمک مالی از آمریکا و سابقه همراهی و همکاری با جاسوسان شناخته شده آمریکا نظیر رامین جهانبگلو، هاله اسفندیاری، شائول بخاش، کیان تاجبخش و... دارند به هیچوجه اجازه ندهد به آقای خاتمی نزدیک شوند و در صورت اصرار و درخواست خودشان یا آقای خاتمی ،حتماً و بدون کمترین ملاحظه آنها را به دقت بازرسی بدنی کند. زیرا بیشترین احتمال سوءقصد از طریق عوامل آمریکا وجود دارد بنابراین به طور طبیعی و منطقی کسانی که سوابقی نظیر آنچه اشاره شد -مخصوصاً همکاری و همراهی با جاسوسان شناخته شده آمریکا- را در کارنامه خود دارند، نباید بدون بازرسی بدنی و مراقبت کامل به آقای خاتمی نزدیک شوند. اسناد -آشکار و نه محرمانه- رابطه این عده از مدعیان اصلاحات با جاسوسان آمریکایی در کیهان منتشر شده بنابراین شناسایی آنها برای تیم حفاظت آقای خاتمی بسیار آسان است.
2- آن دسته از مدعیان اصلاحات که در گذشته آقای خاتمی را -با عرض پوزش- بی عرضه می نامیدند و به این علت که علیه نظام آنگونه که آنها انتظار دارند ساختارشکنی نمی کند وی را با گورباچف مقایسه می کردند نیز باید مورد سوءظن تیم حفاظت ایشان باشند، توضیح آن که چند روز بعد از اجلاس استنفورد آمریکا و پیشنهاد «گیل لاپیداس» که خاتمی را با گورباچف مقایسه کرده و از اصلاح طلبان ایران خواسته بود او را کنار زده و شخصی مانند یلتسین را جایگزین او کنند، عده ای از مدعیان اصلاحات که هم اکنون سنگ حمایت از خاتمی را به سینه می زنند در روزنامه تحت مسئولیت خود به خاتمی هشدار دادند که اگر بیش از این در ساختارشکنی تسامح به خرج دهد، دیگر از او حمایت نکرده و به فکر جایگزینی خاتمی با شخصی مشابه یلتسین خواهند بود! آیا افرادی با این دیدگاه می توانند مورد اعتماد بوده و در اطراف آقای خاتمی پرسه بزنند؟! این عده بلافاصله بعد از پیشنهاد آمریکا برای جایگزینی خاتمی با «یلتسین» در روزنامه خود از این پیشنهاد حمایت کردند، بنابراین چه تضمینی هست که اگر آمریکا طرح سوء قصدی داشته باشد، این خواسته شوم را عملیاتی نکنند؟!
3-ظاهراً آقای آرمین و دوستانش متوجه ماجرا شده اند ولی از آنجا که آقایان سابقه درازی در تظاهر به فراموشی دارند باید گفت؛ شهید رجایی و شهید باهنر را چه کسانی ترور کردند؟ به یقین پاسخ خواهند داد «آمریکایی ها» و البته این پاسخ قابل قبول است، اما آمریکا چگونه رجایی و باهنر را شهید کرد؟ آیا تفنگداران آمریکایی را برای ترور آن بزرگواران به ایران فرستاد؟! پاسخ منفی است. پس چه کسی آن عزیزان را به شهادت رساند؟ آقایان فراموش نکرده اید که قاتل آن دو شهید بزرگوار شخصی به نام «کشمیری» بود. نبود؟! خب! کشمیری را چه کسانی به شهید رجایی معرفی کرده و نسبت به تعهد و انقلابی بودن او به آن شهید بزرگوار اطمینان صددرصد داده بودند؟! آیا می توانید انکار کنید که کشمیری را سران سازمان مجاهدین انقلاب به شهید رجائی معرفی کرده بودند؟! به یقین نمی توانید! ممکن است بگوئید «کشمیری» شما را هم فریب داده بود. بسیار خوب! می پذیریم - و شاید به همین علت بعد از بازداشت تعدادی از اعضای سازمان، این پرونده به دستور امام راحل(ره) مختومه شد- ولی از کجا معلوم که بار دیگر دچار همان فریب نشوید؟! بنابراین قبول کنید که حضوربرخی از مدعیان اصلاحات در اطراف آقای خاتمی می تواند یکی از راهکارهای آمریکا برای سوءقصد علیه ایشان باشد.
حالا متوجه شدید که چرا کیهان دغدغه دارد و چرا پیشنهاد می کند تیم حفاظت آقای خاتمی هرگز نباید اجازه دهد برخی از مدعیان به ظاهر سینه چاک آقای خاتمی بدون بازرسی دقیق بدنی به ایشان نزدیک شوند؟!
البته گفتنی است که به هیچوجه قصد مقایسه شهید رجایی با آقای خاتمی را نداریم و...

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات