به گزارش فارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "سامی ابو زهری" دیشب در کنفرانسی خبری در واکنش به قطع برق نوار غزه اظهار داشت: هدف از محاصره غزه به زانو در آوردن ملت فلسطین و وادار کردن آن به چشم پوشی از اصول و آرمانهای آن است. وی تاکید کرد: «توطئه سرکوب غزه هرگز موفق نخواهد شد و ما با وجود همه رنجها و محنتها به همگان میگوییم که هرگز پرچم صلح را بالا نخواهیم برد و تسلیم نخواهیم شد.» ابو زهری تصریح کرد: «آنچه در غزه رخ میدهد حادثهای گذرا نیست بلکه "مرگ تدریجی" یک ملت به علت تشدید محاصره و قطع برق غزه و جلوگیری از ورود مواد غذایی و دارویی است.» سخنگوی حماس، آمریکا را مسئول اصلی جنایتهای اشغالگران دانست و خاطرنشان کرد، جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا بود که در قالب سفر اخیرش به منطقه، به رژیم صهیونیستی برای تشدید جنایتهایش چراغ سبز نشان داد. ابو زهری در بخشی دیگر از سخنانش سکوت جامعه بینالملل در قبال جنایتهای اخیر رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و از امت اسلام خواست تا با برپایی تظاهراتی گسترده به دولت های خود برای پایان دادن به محاصره کنونی فشار آورند. وی همچنین "سلام فیاض" رئیس کابینه غیر قانونی تشکیلات خودگردان در رام الله را جنایتکار خواند و گفت: «فیاض با حمایتهایش از جنایت های اشغالگران در غزه و ابراز نگرانیاش از کشته شدن دو صهیونیست در الخلیل و حمله علیه مقاومت، یک جنایتکار و خائن به شمار می آید.» سخنگوی حماس در پایان سخنانش از رسانه های گروهی خواست تا بیشتر فعالیتهای خود را به شرح درد و رنجهای ملت فلسطین برای جهانیان اختصاص دهند.