روزنامهی الاهرام نوشت: نشست فوقالعاده شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل که چهارشنبه جاری برگزار میشود، نباید تنها به محکوم کردن جنایتهای اسراییل در نوار غزه اکتفا کند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این روزنامهی چاپ مصر در تحلیلی تحت عنوان "محکومیت، مشکل نوار غزه را حل نمیکند" مینویسد: "محکوم کردن و اظهارات و اعتراضها به اقدامات اسراییل در نوار غزه از کشتار افراد بیگناه و کسانی که آنها را اعضای مقاومت توصیف میکند، مشکل ملتی را که تحت تحریم هستند و جان میدهند و یا با گلوله و راکتها کشته میشوند، حل نمیکند. شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل باید موضع عملی اتخاذ کند و نباید به اعمال فشارهای آمریکا یا باج خواهیهای اسراییل تن در دهد." در این تحلیل آمده است: "شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل باید بیانیهای را صادر کند که هیچ اشکالی در آن نباشد، یعنی هر جنایت ضد بشری باید بر اساس قانون با مجازات روبرو شود، این مساله دخالت و تلاش جامعهی بینالمللی را میطلبد." در این تحلیل عنوان شده است: "در این صورت تل آویو باید فورا دست از جنایتهایش بردارد والا باید فورا مساله به شورای امنیت ارجاع داده شود تا سازمان ملل قطعنامهای را در خصوص تحریم و مجازاتها علیه اسراییل صادر کند تا این جنایتهای اسراییل متوقف شود." در این تحلیل مطرح شده است: "درست است که هم پیمانان اسراییل و در راس آن آمریکا بر شورای امنیت تسلط دارند و مانع از صدور قطعنامهای در زمینهی تحریم علیه اسراییل خواهند شد چرا که آمریکا عملا این جنایتها را در جهت دفاع اسراییل از خودش میداند اما دست کم جنایتهای اسراییل و بیتوجهی آمریکا و دیگران در برابر جامعهی جهانی بر ملا خواهد شد و این مساله دست کم منجر به اعمال فشار غیر مستقیم علیه آمریکا و اسراییل در برابر چشمان ملتهای جهان و ملتهای اسراییل و آمریکا خواهد شد." در انتهای این تحلیل آمده است: "مجمع عمومی سازمان ملل نیز باید در صورت ناتوانی شورای امنیت، در جهت صدور قطعنامهای علیه اسراییل وارد عمل شود. وای کاش برادران فلسطینی نیز ما را با توقف اظهارات بیهوده و دادن بهانه به دست اسراییل جهت انجام تجاوزاتش یاری کنند."