به گزارش فارس به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، روسیه قصد ایجاد سیستم دفاع ضد موشکی جهانی طبق الگوی آمریکا را ندارد. سرهنگ ولادیمیر پاپوکین، فرمانده نیروهای فضایی روسیه خاطر نشان ساخت: «ما یکبار با آمریکاییان درباره سیستم دفاع ضد موشکی به مسابقه پرداخته ایم.» به عقیده وی، «سراسر گستره خاک روسیه توسط سیستم دفاع ضد موشکی تحت حفاظت قرار دارد، حتی اگر این سیستم جهانی نباشد.» این ژنرال افزود: «هدف دفاع از نیروهای مسلح، مراکز اقتصادی و سیاسی روسیه است. در عین حال هیچ سیستم دفاع ضد موشکی بطور صد درصد کارایی ندارد. برای مثال آمریکا و انگلستان دارای تجهیزات نظامی تهاجمی نیز هستند.» سرهنگ پاپوکین خاطر نشان ساخت: «تجزیه و تحلیل نتیجه آزمایشات سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا در سالهای 2006 و 2007 نشان میدهد که استقرار مجموعه های دفاع ضد موشکی این کشور در اروپا، علیرغم تمام اطمینان خاطری که از سوی دولت آمریکا نشان داده می شود، تهدیدی واقعی برای نیروهای هستهای راهبردی روسیه هستند.» فرمانده نیروهای فضایی روسیه بر این عقیده است که ابراز اطمینان آمریکا در رابطه با عدم جهتگیری سیستم دفاع ضد موشکی بر ضد روسیه با هدف آرام ساختن افکار عمومی در اروپا و ایجاد طرز تلقی مثبت در میان رهبران کشورهای اروپایی از استقرار عوامل این سیستم در خاک اروپا بخصوص با استفاده از ابزار رسانه های گروهی صورت می گیرد.