به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی زیباکلام درباره اظهارات بوش در منطقه گفت شنیدن چنین حرفهایی از بوش درباره ایران در اخرین سال ریاست جمهوری اش بسیار تاسف بار است او در گذشته نشان داده است که بسیار با حکومت اسلامی ایران مخالف است او به هیچ وجه چیز جدیدی نمی گوید و معمولا حرفهایش یکسان است و بیشتر تلاش می کند تا عربها را از ایران دور کند او تلاش می کند تا علیه ایران در منطقه خلیج فارس و بین عربها ایجاد رعب و ترس کند و البته این مسائل چیز جدیدی نیست زیباکلام درباره واکنش مردم عادی به اظهارات بوش که ایران را به حمایت از تروریسم اخلال در روند صلح و امنیت لبنان و ایجاد بی ثباتی در کل منطقه با خودداری از شفاف سازی درباره برنامه هسته ای خود متهم میکند گفت در خصوص مسئله هسته ای باید بگویم که همه ما می دانیم که گزارش اطلاعاتی امریکا نشان می دهد که ایران به دنبال تولید تسلیحات هسته ای نیست و هم اکنون که بوش این حرفها را درباره ایران می زند دکتر البرادعی در تهران است و سرگرم گفتگو با رهبر ایران و مقامات دیگر ایرانی است و بر اساس گزارش اژانس بینالمللی انرژی اتمی ایران یکی از اشکارترین و سالم ترین برنامه های هسته ای را دارد.
اما درباره حمایت ایران از حزبالله میتوان گفت که این گروه نماینده بسیاری از مردم در لبنان است و ایران هرگز روابط خود را با حزب الله پنهان نکرده است اینکه بوش گفته است ایران با روند صلح مخالف است باید بگویم چنین نیست و باید در این خصوص به مسئله فلسطین نگاه کنیم و ببینیم که واقعا چه طرفی در راه دستیابی به صلحی واقعی در فلسطین مشکل ایجاد می کند ایا این گروه صهیونیست ها و شبه نظامیان اسرائیلی هستند یا حکومت تهران است زیبا کلام در پاسخ به این سوال که امادگی ایران برای حل مسائل باقیمانده میان این کشور و اژانس انرژی اتمی در یک ماه اینده می تواند باعث بی اثر شدن حرفهای بوش شود گفت البته که چنین است زیرا بر اساس گزارشی که حدود پنج هفته پیش منتشر شد به بیشتر سوالات و ابهامات اژانس درباره برنامه هسته ای ایران پاسخ داده شده بود و احتمالا مسائل دیگری در این رابطه هنوز وجود دارد که همگی شفاف سازی خواهد شد و ایران دوباره تاسیسات هسته ای خود را به روی بازرسی های بین المللی باز خواهد کرد ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد.