روزنامه لا ریوخا در شماره امروز خود در مقاله ای به قلم خاویر فرناندز ارریباس می نویسد کارشناسان امریکایی تصریح می کنند که نفوذ امریکا در خاورمیانه به علت سیاست فاجعه بار دولت بوش در عراق به پایان خود رسیده است نتایج اشکار تحول اوضاع در منطقه ای راهبردی در دنیا جایی که کنترل منابع راهبردی طی سالها حضور نظامی امریکا را توجیه کرده است عبارتند از هرج و مرج در عراق به رغم پیشرفتها نقش اول ایران عوامل بی ثبات کننده مانند القاعده حماس یا حزب الله وی خاطرنشان می کند جرج بوش رئیس جمهور امریکا با سفر منطقه ای خود به خاورمیانه تلاشی ناامیدانه انجام می دهد تا در تاریخ از وی به عنوان یکی از بدترین روسای کاخ سفید نام برده نشود در پایگاه نظامی امریکا واقع در کویت که به واشنگتن هشدار داده است که اجازه نخواهد داد در صورت حمله به ایران از خاک کشورش استفاده نماید بوش ایران را مسئول اشاعه خشونت در عراق معرفی کرده است و سوریه را متهم کرده است که به تروریست های انتحاری اجازه می دهد از مرزهای این کشور عبور کنند و از انها خواسته است که این حمایت از گروههایی را که به نیروهای عراقی و نیروهای ائتلاف بینالمللی حمله می کنند قطع کنند.
این روزنامه نگار تصریح می کند این سخنان مطمئنا موجب نگرانی در منطقه و در بازارهای نفتی شده است به علت دوران انتخابات و کمبود نیرو انتظار نمی رود که امریکا به ایران حمله کند اما تنها در حال حاضر این مسئله صدق می کند زیرا به عنوان مثال اسرائیلیها اشکارا به بوش گفته اند که گزارشهای سیا درباره اینکه ایران برنامه هسته ای نظامی خود را در سال 2003 کنارگذاشته است نادرست است همانطور که گزارش مربوط به وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق نادرست بود در پایان این مقاله امده است زمان بیشتری نیاز است تا ایت الله ها به بمب اتمی دست یابند اما اسرائیلیها طرح های نظامی خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته ای اماده کرده اند در این اوضاع بوش در اخرین سال ریاست جمهوری خود تلاش می کند توافقی میان اسرائیلیها و فلسطینیان ایجاد شود اکنون بوش بعد از گذشت هفت سال تصمیم گرفته است اقدامی در این خصوص انجام دهد در حالیکه نومحافظه کاران طی این مدت به صراحت از اقدامات کلینتون دموکرات که در استانه دستیابی به چنین توافقی بود فرار می کردند.