تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۷  ، 
کد خبر : ۸۰۷۴۰
وزیردفاع در پایان رزمایش بزرگ پیامبر اعظم«ص»:

بخش کوچکی از تجهیزات خود را آزمایش کردیم


رزمایش بزرگ پیامبر اعظم«ص» به رغم واکنش های تند به همراه عصبانیت برخی کشورهای غربی روز چهارشنبه با رژه و نمایش قدرت نیروها در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس و دریای عمان با موفقیت تمام به پایان رسید.
مصطفی محمد نجار وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح دیروز با حضور در جمع خبرنگاران بر روی عرشه ناو سر فرماندهی ولایت با اشاره به آزمایش و به کارگیری سلاح های پیشرفته و مدرن در رزمایش پیامبر اعظم«ص» خبر از بهره برداری و آزمایش سلاح های پیشرفته تر و مدرن تر دیگر در آینده نزدیک داد.
وی با بیان این که در این رزمایش موفق شدیم امکانات و تجهیزات بخش صنعت دفاعی وزارت دفاع را به نمایش بگذاریم، گفت: بیش از 10 نوع موشک اژدر از جمله موشک های با سرعت بسیار بالا، موشک زمین به زمین پیشرفته، قایق پرنده پیشرفته، انواع شناورهای مختلف مجهز به راکت و اژدر و دیگر سلاح ها و تجهیزات پیشرفته را در این رزمایش آزمایش کردیم.
وزیردفاع با تاکید بر این که تجهیزات به کار گرفته شده در این رزمایش به تولید انبوه رسیده است، گفت: ما تنها بخش کوچکی از امکانات خود را در این رزمایش مورد بهره برداری قرار دادیم.
وی با بیان این که به لحاظ امنیتی بخشی از توانمندی نیروهای مسلح را اعلام نمی کند، خاطرنشان کرد: با توجه به دستاوردهای نیروهای مسلح و ساخت انواع سلاح های مدرن و پیشرفته، تحریم در بخش دفاعی جمهوری اسلامی و بخش های دیگر اصلاً معنا و مفهومی نخواهد داشت.
فرمانده کل سپاه پاسداران: آماده باش کامل به همه نیروها
سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در جمع خبرنگاران گفت: ما در آماده باش کامل به سر می بریم اما این آمادگی به معنای تهدید علیه هیچ کشور همسایه نیست چرا که ما کشورهای همسایه را تهدیدی علیه خود محسوب نمی‌کنیم.
فرمانده سپاه پاسداران قدرت های فرامنطقه ای را تهدیدی علیه ایران دانست و گفت: امیدواریم قدرت های فرامنطقه ای با توجه به دستگاه های اطلاعاتی، ماهواره ها و با حضور شناورهای خود در دریای عمان و خلیج فارس پیام این رزمایش را درک کرده باشند.
سرتیپ پاسدار سلامی فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران توانمندی دفاعی و نظامی ایران را در خدمت امنیت منطقه اعلام کرد و این رزمایش را بزرگترین رزمایش دریایی کشور پس از پیروزی انقلاب خواند و تصریح کرد: قدرت های بزرگ با انتشار علائم قدرت از جمهوری اسلامی در دنیا مخالفند.
وی افزود: به رغم تسلط ایران بر تنگه هرمز جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به فکر التهاب اقتصادی جهان نبوده است.
در همین رابطه حضرت آیت الله نوری همدانی برگزاری این رزمایش بزرگ را بیانگر قدرت دفاعی ایران دانست و خاطرنشان کرد: با انجام رزمایش موفقیت آمیز پیامبراعظم(ص) غرب به قدرت دفاعی ایران پی برد.
وی تأکید کرد: قبل از انقلاب کشورمان به واسطه سیطره غرب از خود چیزی نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی امروز به هر چیزی که لازم داشتیم، دست پیدا کرده ایم و این راهی است که حضرت امام (ره) به ما نشان داد و تا ظهور حضرت حجت(عج) نیز ادامه دارد.
نماینده مجلس مصر: ایران حق است و صاحب حق همیشه قوی است
رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) و آزمایش 10 موشک پیشرفته همچنان از بازتاب چشمگیری در محافل سیاسی ومطبوعاتی جهان برخوردار است.
یک نماینده مجلس الشعب مصر با اشاره به تلاش های آمریکا برای محروم کردن ایران از دستیابی به فناوری هسته ای گفت: ایران موضع به حقی دارد و صاحب حق، همیشه قوی است و جایگاه قدرتمندی دارد.
مصطفی علی عوض الله رزمایش اخیر کشورمان را پیام روشنی برای آمریکا دانست و افزود: در این رزمایش ناوگان دریایی آمریکا دور از تیررس ایران نبود و تهران از موضع ضعف با واشنگتن مذاکره نخواهد کرد.
هفته‌نامه «ملت» چاپ تاجیکستان نیز در تازه ترین شماره خود در گزارشی نوشت: ایران هواپیمایی فوق مدرن و قایق پرنده ای را در خلیج فارس آزمایش کرد که دنیا را تکان داد.
این هفته نامه تأکید کرد: آمریکا با نگرانی تلاش کرده است این موفقیت ایران را زیر سؤال ببرد و گفته است که ایران به تنهایی چنین توانمندی ندارد. واسرائیل که بیشتر از همه از توانمندی ایران نگران است سخنان آمریکا را تکرار کرده است.
به نوشته این هفته نامه تاجیک، روسیه و برخی کشورهای اروپایی نیز گفته اند که تا زمانی که مشخصات این دستگاه آشکار نشود، گفته های ایران را در این باره نمی توانند باور کنند.
تحلیل‌گران نظامی و سیاسی در گفتگو با این رسانه ها دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران را حیرت آور خواندند اما برخی تحت تأثیر رسانه های غربی و به نقل از آنها، این دستاوردها را مشکوک دانستند و با تردید اعلام کردند که غربی ها اژدر دریایی ایران را شبیه اژدر اشکوال روسی می‌دانند.
و حال آنکه وزیر امور خارجه روسیه در همین زمینه اعلام کرده است که اژدر دریایی آزمایش شده در ایران به هیچ وجه روسی نیست.
اما برخی از نمایندگان دومای روسیه از وزیر دفاع این کشور درباره رزمایش ایران در خلیج فارس توضیح خواسته‌اند.
رسانه‌های ترکیه هم ضمن انعکاس گسترده رزمایش و آزمایش موشک های پیشرفته در منطقه استراتژیک خلیج فارس اذعان کردند که ایران با آزمایش تجهیزات جدید دفاعی، توان نظامی خود را به رخ غرب کشید.
در این رابطه تلویزیون ان تی وی این کشور نیز گزارش داد: در جریان برگزاری رزمایش دریایی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان ایران موشک بسیار پیشرفته ای را آزمایش کرده است که هیچ کشوری در جهان فناوری آن را در اختیار ندارد.
روزنامه تایوانی «تایپه تایمز» هم روز پنجشنبه در پی ادعای برخی رسانه های غربی مبنی بر غیر بومی بودن سلاح های پیشرفته و فوق مدرن ایرانی آزمایش شده در رزمایش پیامبر اعظم(ص) نوشت: تسلیحات ساخت ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته و با تسلیحات روسی تفاوت دارد.
به نوشته این روزنامه، «موشک های آزمایش شده ایران، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و رزمایش ایران بازتابی از فناوری های این کشور برای تولید تسلیحات می‌باشد.»
«تایپه تایمز» با اشاره به فناوری های پیشرفته این تسلیحات ایرانی، نوشت این در حالی است که ایران در سال های اخیر تحت تحریم آمریکا بوده است.
روزنامه جنگ پاکستان هم با فوق سری خواندن موشک های آزمایش شده کشورمان در رزمایش پیامبر اعظم(ص) به سخنان فرمانده کل سپاه اشاره کرد و به نقل از وی نوشت: ایران می تواند از این موشک ها در صورت هرگونه تجاوز آمریکا به این کشور استفاده کند.
فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان که در حال دیدار از آمریکاست گفته است که آزمایش موشک های جدید زمین به دریا در این رزمایش بر روند مذاکراتی که برای حل مسئله هسته ای ایران در جریان است صدمه می‌زند.
وی در توضیح این نگرانی خود به اظهارات رئیس جمهور ایران اشاره کرده که وی خواهان محو اسرائیل از نقشه عالم شده است.
آندرو کخ، کارشناس ارشد امور دفاعی در مؤسسه مشاوره راهبردی اسکرایب در واشنگتن به خبرگزاری فرانسه گفته است که اگر ایران دست به حملاتی علیه کشتی ها در خلیج فارس و تنگه هرمز بزند، ارتش آمریکا و متحدانش قدرت مانور و امکان واکنشی را که در عراق داشتند در مورد ایران نخواهند داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات