تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۸۱۰۵۰
دوایت سیمپسون کارشناس آمریکایی:

جهانیان به آمریکا اعتماد ندارند


 گروه بین‌الملل: دوایت سیمپسون کارشناس آمریکایی ضمن انتقاد شدید از سیاست دوگانه دولت آمریکا در مورد فعالیت هسته‌ای کشورهای مختلف،‌ این سیاست را نشانه عدم صداقت دولت آمریکا و موجب سلب اعتماد جهانیان نسبت به این کشور دانست. دوایت سیمپسون که از سانفرانسیسکو تلفنی با گزارشگر آریا گفتگو می‌کرد، افزود: سیاست دو گانه نه تنها موجب ایجاد خوف و وحشت و سوءتفاهم در جامعه جهانی می‌شود بلکه اصولا کل سیاست خارجی آمریکا را مختل می‌سازد. این استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو گفت: این رفتار ناپسند نشان دهنده عدم صداقت دولت آمریکا بوده و موجب سردرگمی و افزایش تنش می‌شود. پروفسور سیمپسون همچنین افزود: متاسفانه اطلاعات ملت آمریکا در خصوص فعالیتهای هسته‌ای ایران و تحولات اخیر بسیار ناچیز است و به همین دلیل بیشتر مردم غیرفعال بوده و بی‌اعتنا از کنار آن می‌گذرند و می‌بینیم که بسیاری نیز در نتیجه ناآگاهی در این خصوص از رهبری سیاسی و وسایل ارتباط جمعی آمریکا پیروی می‌کنند. این منتقد آمریکایی ادامه داد: هر چند بسیاری از روشنفکران آمریکایی صادقانه با احساسات ضدایرانی در این کشور مبارزه می‌کنند ولی متاسفانه باز اندیشه ضدایرانی اندیشه غالب را تشکیل می‌دهد. دوایت سیمپسون گفت:‌ آقای جواد ظریف نماینده ایران در سازمان ملل مقاله‌ای تحت عنوان «ما برنامه سلاح هسته‌ای نداریم»‌ نوشته است که در تاریخ ششم آوریل در روزنامه‌ آمریکایی نیویورک تایمز چاپ شد و به طور وسیع در آمریکا مورد بحث و گفتگو واقع گردید و امید می‌رود که این مقاله تاثیر زیادی در بیداری مردم آمریکا داشته و آنان را به اندیشیدن عمیق به موضوع تشویق کند. وی در پایان گفت:‌ من به ویژه به این دلیل از چاپ این مقاله خرسند هستم که آقای جواد ظریف یکی از بهترین دانشجویانم در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو بود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات