دیروز در کسوت معاون پژوهشهای حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پشت تریبون کنفرانس بینالمللی «انرژی هستهای ایران؛ سیاستها و چشماندازها» حضور یافت و فاش ساخت سرویسهای جاسوسی آمریکا و اسرائیل برای اینکه میخواستند اطلاعاتی تولید کنند که ادعاهای آنان را ثابت کنند، بارها ماموران خود را به قصد فروش اورانیوم غنی شده به ایران گسیل کردند. وی زمانی که وزیر اطلاعات دولت خاتمی بود هم اعلام کرده بود چند نفر از جاسوسان هستهای دستگیر شدهاند و روز گذشته هم از دستگیری جاسوسان هستهای که یا سعی در جعل خبر یا قصد کشف واقعیت و ارسال اطلاعات داشتند خبر داد. به گفته وی تحریم و تهدید نظامی یعنی تشویق ایران به خروج از انپیتی و رواج رادیکالسیم در منطقه عاقلانهترین راه کنترل بحران تعامل، همکاری و اعتماد متقابل است. «علی یونسی» متولد 1334 در شهر نهاوند همدان است. وی علاوه بر گذراندن درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم تحصیلات دانشگاهی را ادامه داد و در سال 60 از دانشکده علوم قضایی و تربیتی در رشته کارشناسی علوم تربیتی فارغالتحصیل شد و در سال 76 دوره کارشناسی ارشد را در رشته علوم سیاسی با گرایش امنیت ملی با موفقیت به پایان رساند.
وی که همراه رئیس جمهور خاتمی از دولت به مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده از ابتدای پیروزی انقلاب وظایف و سمتهای مختلفی بر عهده داشته است. در تاسیس وزارت اطلاعات با ریشهری همکاری کرد و در سال 65 در طراحی و تاسیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور شرکت فعال داشت. پس از استعفای دری نجفآبادی یونسی از ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور به وزارت اطلاعات رسید.