1ـ دولت نهم که با شعار اصولگرایی و احیای ارزشهای اسلامی بخصوص ارزشهای انقلابی به قدرت رسید , وپیش از انتخابات تمام تلاش خود را به خرج می داد که نشان دهد خواستار زنده کردن ارزشهای اسلامی و عمل به احکام الهی است وهمواره دولت قبل را به دلیل برخی از آزادی عمل هایی که حامی آن بود مورد انتقاد قرار می داد , (و البته این انتقاد نیز به جا بود) اکنون چگونه اظهار نظر و دستوری را صادر می کند که با باورهای دینی وارزشهای مورد قبول جامعه انقلابی سنخیت ندارد.
2 ـ دولت نهم که با شعار « از جنس مردم بودن » به قدرت رسید , بیم آن می رود که پس از انتخاب مانند دولت قبل دچار « شعارزدگی » شود و این شعار زدگی آنان را از مردم دور کند تا جایی که خواسته های خود را به جای خواسته های مردم جا بزند. آنچه مسلم است , اقشار مختلف جامعه از افسار گسیختگی برخی افراد فاسد وهنجارشکن که همه ارزشهای انسانی و اسلامی و اخلاقی را زیر پا گذاشته اند و به همه چیز و همه کس دهن کجی می کنند , خسته شده اند و سالهاست این سئوال از مسئولین پرسیده می شود که بالاخره چه کسی مسئول تامین امنیت اخلاقی جامعه است و چرا به این مهره های ستون پنجم دشمن که ماموریت به فساد کشیدن جوانان ایرانی را برعهده دارند , اجازه جولان داده می شود ! نکند دولت نهم خدای نکرده حمایتهای مردم از خود را در سفرهای استانی به نشانه حمایت از هر آنچه که می گوید و هر آنچه که تصور می کند تلقی نماید این حمایتها تا زمانی است که عملکردهای ما با اعتقادات و باورهای آنان همخوانی داشته باشد و در صورت عدول از باورها و ارزشهای مورد نظر آنان این حمایتها وجود نخواهد داشت .
3 ـ در طول سالهای پس از انقلاب با زحمات فراوانی که در دولتهای قبلی کشیده شد و بامشقت فراوانی که تحمل شد , این مهم جا افتاد که برای اداره امور کشور تکیه بر امر کارشناسی نه تنها ضرری ندارد , بلکه باعث تقویت مدیریت در کشور می شود و نتایج حاصل از آن دارای استحکام و قوت بیشتری است . در این چند ماهی که از عمر دولت جدید می گذرد , گاهی مشاهده می شود که کارها و تصمیمات اثرگذار بدون پشتوانه کارشناسی به انجام رسیده و یا اتخاذ می گردد. نمونه بارز آن همین دستور رئیس محترم جمهوری برای زمینه سازی ورود زنان به ورزشگاه مردان و یا لغو یک شبه مصوبه قبلی هیات دولت در مورد جلو یا عقب کشیدن ساعتها و یا پیشنهادهای خلق الساعه دیگر...
قطعا تصمیمات بدون پشتوانه کارشناسی در دراز مدت از اعتبار مصوبات و تصمیمات خواهد کاست و استحکام آن ها را زیر سئوال خواهد برد. خوبست دولت نهم اهمیت بیشتری به کار کارشناسی شده در امور قایل باشد , چرا که اگر همین تصمیم به کارشناسی گذاشته می شد , جواب این بود که با باورهای دینی و احکام اسلامی همخوانی ندارد. نتیجه اینکه اعتقاد به کار کارشناسی با اصولگرایی منافات ندارد.
در این زمینه نکات بسیار دیگری نیز وجود دارد که انشاالله در آینده نزدیک به آن پرداخته خواهد شد.