رئیس 68 ساله دانشگاه تهران که خود روزگاری استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی بوده است در واکنش به اعتراض دانشجویان مبنی بر بازنشستگی اساتید این دانشکده گفت: بازنشستگی اساتید عادی و بر اساس مقررات دانشگاه است که هر سال انجام میشود. عباسعلی عمیدزنجانی هفته پیش با ناآرامیهای کوی دانشگاه تهران روبهرو شد و این هفته با تجمعات مکرر دانشجویی که به چندین رویداد اخیر معترض بودند و در واکنش به یکی از عوامل اعتراضات گفت: از صدور حکم بازنشستگی دو یا سه نفر از اساتید دانشکده حقوق خشنود نیستم اما نمیتوانم تبعیضی قائل شوم یعنی اساتید رشتههای دیگر را بازنشسته کنم و اساتید دانشکدهای که به آن تعلق دارم- حقوق- را استثنا کنم. عمید زنجانی که هفته گذشته خبر داد تصمیم دارد تعدادی از نمایندگان تشکلهای دانشجویی را به عنوان مشاور خود انتخاب کند تا ثابت نماید در سیاستگذاریهای دانشگاه تهران حتی نقطهنظرات تشکلهای دانشجویی نیز رعایت میشود، روز گذشته گفت: به برخی تشکلهایی که با نظام هماهنگی زیادی ندارند، ارفاق میشود. عمید زنجانی اولین رئیس روحانی دانشگاه تهران و سیامین آنها، عضو هیات علمی گروه حقوق خصوصی و اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه تهران با رتبه دانشیاری بود. پس از پیروزی انقلاب رئیس کمیته انقلاب در منطقه ژاله و فرحآباد تهران شد و در دوره سوم مجلس شورای اسلامی نماینده عضو کمیسیون قضایی مجلس بوده است. وی همچنین عضو شورای بازنگری در قانون اساسی و عضو شورای فرهنگ عمومی بوده است. معارفه جنجالیاش خبرساز شد و حال رویدادهای دانشگاه تحت مدیریتش در کانون توجه قرار گرفته است. باید دید پاسخ وی به دانشجویان معترض به بازنشستگی همکاران سابقش اثربخش خواهد بود؟