تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۱  ، 
کد خبر : ۸۱۴۱۰
نماینده کنگره آمریکا:

رسوایی حدیثه عراق از ابوغریب بدتر است


یک نماینده کنگره آمریکا اعلام کرد افشای کشتار روستائیان عراقی توسط تفنگداران آمریکایی، بیش از رسوایی زندان ابوغریب به اعتبار آمریکا صدمه می زند.
به گزارش خبرگزاری فارس، «جان مورتا» نماینده برجسته حزب دموکرات آمریکا و از منتقدان جنگ عراق دیروز گفت: قتل عام بیش از 20 روستایی عراق توسط تفنگداران آمریکایی و پنهانکاری های بعد از آن، حتی بیش از رسوایی زندان ابوغریب به جایگاه و اعتبار آمریکا صدمه خواهد زد.
وی افزود: هربار چنین اتفاقی بیفتد یک قدم به عقب برمی گردیم. این اتفاق بدتر از ابوغریب است. وی برای اینکه بار این رسوایی را برای نظام حاکم بر آمریکا کم کند، فرماندهان کشورش را مسئول آن ذکر کرد. تحقیقات ارتش آمریکا نشان می دهد کشتار مردم در روستای حدیثه بدون دلیل صورت گرفته است.
لازم به یادآوری است که هفته گذشته روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد تفنگداران آمریکایی روز 19 نوامبر گذشته (28 آبان 1384) پس از ورود به روستای «حدیثه» در شمال بغداد، روستائیان را به رگبار بستند و 24 روستایی، از جمله 11 زن و کودک بی گناه را به طرز فجیعی به قتل رساندند. تاکنون منابع نظامی و رسانه ای غربی توانسته بودند این جنایت را پوشیده نگه دارند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در مورد تحولات جاری عراق، از بغداد گزارش داد، «ایاد سامرایی» نماینده مجلس عراق، گفت: نیروهای آمریکایی یک هفته است که شهر ضلوعیه را محاصره کرده اند و به همین خاطر، ضلوعیه در آستانه یک فاجعه قرار دارد. ضلوعیه در 90کیلومتری شمال بغداد قرار دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات