گروه بینالملل: انتقاد از سیاستهاى دوگانه آمریکا در قبال فعالیتهاى هستهاى رژیم صهیونیستى به یکى از مباحث جنبش غیر متعهدها در نشست پوتراجایاى مالزى تبدیل شده و این موضوع، مقامهاى اسرائیل را به تحرکات انفعالى واداشته است. لیونى وزیر خارجه رژیم صهیونیستى که به ترکیه سفر کرده است براى سرپوش گذاشتن بر نگرانى جامعه بینالمللى از تهدید اتمى اسرائیل، تلاش کرد فعالیتهاى هستهاى ایران را عامل نگرانى جامعه بینالمللى معرفى کند، لیونى در مصاحبه با شبکه تلویزیون ان.تی.وى ترکیه ادعا کرد که ایران یک تهدید امنیتى نه تنها براى اسرائیل بلکه براى منطقه به شمار مىآید. وى با تکرار آنچه آمریکا و رژیم صهیونیستی، تلاش تهران براى دستیابى به سلاح اتمى مىخوانند از جامعه بینالملل درخواست ایران را مورد تحریم قرار دهد. تحرکات رژیم صهیونیستى علیه ایران موضوع جدیدى نیست. این رژیم براى انحراف افکار عمومى از توجه به تسلیحات اتمى خود، همواره علیه ایران جوسازى و از هر فرصتى براى پیشبرد این هدف بهرهبردارى کرده است. اما این رویکرد تاثیرى بر افکار عمومى ندارد و جامعه بینالمللى رژیم صهیونیستى را منبع اصلى تهدید و ناامنى و جنگ افروزى در جهان مىداند. در نظر سنجىهاى متعددى که دراروپا و آمریکا درباره عوامل تهدید کننده صلح وامنیت جهانى به عمل آمده است، پاسخ دهندگان، آمریکا واسرائیل را دو منبع تشنج و جنگ و تهدید علیه صلح جهانى معرفى کردهاند، این واقعیت را نمىتوان با دروغ پراکنى و ادعاهاى بىاساس تغییر داد. مقامهاى آمریکا و رژیم صهیونیستى بارها ادعا کردهاند که ایران به دنبال سلاح هستهاى است و براى تحقق این ادعاى خود زمانبندىهاى متفاوتى را نیز بین چند ماه و تا 5 سال پیشبینى کردهاند. این سیاست تبلیغاتى که فاقد هر گونه ارزش و مبناى واقعى است، کمکى به رژیم منفور صهیونیستى و حامى اصلى آن آمریکا نخواهد کرد. پل کریک رابرتز، معاون وزیر خزانهدارى دولت ریگان و از اقتصاد دانان و روزنامهنگاران مشهور آمریکایى در این باره مىگوید: جرج بوش رئیس جمهور آمریکا، ایران را محور شرارت مىنامد حال آنکه ایرانیان تا کنون به هیچ کشورى حمله و یا آنرا تهدید نکردهاند. محور شرارت واقعى جرج بوش، تونى بلر و ایهود اولمرت هستند.