تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۰  ، 
کد خبر : ۸۲۶۷۸

مظلومیت و مقاومت


محمد رضا نوری شاهرودی
چون ماه جمادی است ، می خواستم شروع سخنم از مظلومیت و مقاومت دختر عزیز پیامبر عظیم الشان اسلام باشد . 18 سال زندگی دوران بسیار کوتاهی است و در هیچ برهه ای از تاریخ سراغ ندارم که امت به این سرعت سفارش های پیامبرشان را فراموش کنند یا نادیده انگارند. چه شد فرشته ای معصوم که نگاه با آن دل رسول خدا را شاد و چهره اش را خندان می نمود ، به این روز افتد که برای جلوگیری از انحراف در رسالت پدر و احقاق حق جانشین پیامبر اینگونه در شبهای غریب و تاریک مدینه به در خانه مهاجر و انصار رود و وصایای پیامبر و غدیر جاودانه را یک بیک آن قوم فراموش کار گوشزد نماید و سرانجام کارش بجائی برسد که باید گفت :
برحاشیه برگ شقایق بنویسید 
                                   گل تاب فشار در و دیوار ندارد

وقتی که این شعر را می نوشتم قطرات اشک صفحه را خیس کرد آخر شما قضاوت کنید که غریبی و مظلومیتی بالاتر از آن که دختر پیامبر بخاطر مقاومت وایثار و احقاق حقوق بزرگ مرد تاریخ انسانیت باید نشانه های مرقدش هم مجهول باشد شاید همین برای استمرار دادخواهی او کافی است اما در قرن 21 با وجود تکنولوژی عظیم صنعتی و تبدیل جهان به دهکده کوچک ارتباطات و بکارگیری اینترنت مخصوصا در دستیابی به اطلاعات در حداقل زمان ممکن به این باور می رسیم که انسان به آرزوی دیرینه اش رسیده لاکن وقتی ناباورانه به سرباز آمریکایی گیتار بدست که سرود نابودی و قتل آن زن مظلوم عراقی را زمزمه می کند که چقدر خندیدم و خوشحال شدم که وقتی خون سرت فواره وار بر لباسم پاشید ، و سرمست از خونریزی جنایت و کشتار نعره می زد آنهم سرباز شهروند کشوری که بزرگترین تکنولوژی و بالاترین امکانات اقتصادی و علمی و هسته ای جهان را در اختیار دارد که این نشانه نابودی و انحطاط اخلاق و انسانیت و بی ضمیری در مجامع غربی است .
اگر هم اعتقاد داشته باشیم که (سیئات الحریه احسن من حسنات الاستبداد) یعنی آزادی با همه بدیها و مشکلاتش بهتر است از خوبی های دیکتاتوری و استبداد ، اما نه بدست خارجیانی که قطعا نجات ملت مظلوم عراق در دستور کارشان نیست واز دمکراسی و حقوق بشر برای مقاصد توسعه طلبی بهره می برند. مثالش همین آقای دکتر جعفری نخست وزیر سابق عراق که اتفاقا این روزها مهمان جمهوری اسلامی است . ملت عراق در روز انتخابات در میان آتش و خون و انفجار و فشار تروریست های بعثی و سلفی ائتلاف یکپارچه برهبری سید عبدالعزیز حکیم را به پیروزی رساند و اتئلاف در یک رای گیری شفاف و دمکراتیک جعفری را برای نخست وزیر انتخاب نمود اما چون وی مدیر برجسته و مستقل و آزادی خواهی بود و در برابر فشارهای تحمیلی غرب بخصوص آمریکا و انگلیس مقاومت می نمود غربیها عملا و علنا عذر وی را خواستند و نشان دادند که دمکراسی آنان در صورت تامین منافشان برد و اثر دارد.
شما می بینید که آمریکا برای همین آزادی نیم بند چه ابوغریب ها و گوانتاناماها را که نساخت و امروز هم مشخص شده که در تمام جهان زندان های سری دارد. مثال زنده بعدی همین گروه پیروز فلسطینی (حماس ) در انتخابات شفاف و کاملا آزاد است که اخیرا برگزار شد از روزی که حماس پیروز شد
1 ـ بلافاصله امریکا ، کانادا ، اروپا و ژاپن کمکها و مساعدتشان را قطع کردند.
2 ـ جلوی انتقال اقلام ضروری به فلسطین همچون آرد و نان را گرفتند .
3 ـ پولهای فلسطینی ها را ضبط و بلوکه کردند .
4 ـ گروههای دیگر فلسطینی را تحریک و بر علیه آنان شوراندند .
5 ـ امروز هم از هوا و زمین با توپ و تانک و هواپیما با حمله به مراکز حیاتی و اقتصادی هم چون نیروگاههای برق و کارگاههای تولیدی به نابودی زیرساخت های مهم و اساسی این ملت مظلوم و مقاوم پرداخته اند و به آن بسنده نکرده با کاری بی سابقه که حتما در تاریخ دولت های گذشته یهود هم نبوده تعدادی از وزرا و نمایندگان مجلس فلسطین را دستگیر کرده و ربودند تا با این کار شالوده دولت مردمی فلسطین را برهم بریزند. آمریکا هم کمافی السابق و متاسفانه از این ددمنشی و ظلم مضاعف حمایت می کند.البته از صدر اسلام تا به امروز این مظلومیت بوده و ادامه دارد اما مقاومت جانانه و فداکاریهای بی نظیر مسلمانان باعث شده دشمنان نتوانند به آنچه میخواهند برسند. بی تردید مقاومت و ایستادگی ایران در مقابل زیاده خواهی غرب در مسئله انرژی صلح آمیز هسته ای هم در همین راستاست .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات