پس از آنکه در آلمان اعلام شد آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور به نامه دکتر محمود احمدىنژاد رئیس جمهورى اسلامى ایران پاسخ نخواهد گفت، اعضاى فراکسیون حزب چپ پارلمان خواستار انتشار متن این نامه شدند. به گزارش خبرگزارى آلمان، اسکار لافونتین، رئیس فراکسیون چپ پارلمان آلمان، پس از تاکید بر ضرورت انتشار متن نامه رئیس جمهورى ایران به صدر اعظم آلمان، گفت: نامه محمود احمدىنژاد به مرکل، نامه خصوصى نیست و صدر اعظم به عنوان نماینده مردم آلمان، این نامه را دریافت کرده است.
به گفته اولریش ویلهلم سخنگوى دولت آلمان، یکى از دلایل پاسخ ندادن آلمان به نامه رئیس جمهورى ایران، طرح نشدن موضوع فعالیتهاى هستهاى ایران در این نامه بوده است. آمریکا نیز چندى قبل، پس از آنکه به نامه دکتر محمود احمدىنژاد براى جورج بوش پاسخ نگفت، همین بهانه را عنوان کرد. ظاهرا سران غرب انتظار داشتهاند که رئیس جمهورى ایران، به موضوع فعالیتهاى هستهاى کشورش در نامههاى خویش براى دولتمردان آمریکا و اروپا، اولویت بدهد و چون این انتظار تحقق نیافته است، آنها نیز از پاسخگویى خوددارى کردهاند. اما این ادعاى رهبران آمریکا و آلمان حقیقت ندارد و هدف آنان از بىپاسخ گذاشتن نامههاى رئیس جمهورى ایران، جلوگیرى از انتشار حقایقى است که حداقل پس از جنگ جهانى دوم ، از مردم غرب پنهان داشته شده است.
آقاى احمدىنژاد در نامهاى که خطاب به جورج بوش نوشت، به تحلیل تاریخى سیاستها و عملکرد دولتهاى آمریکا در جهان پرداخت. نامه رئیس جمهورى ایران به آنگلا مرکل منتشر نشده و اطلاعى از محتواى آن در دست نیست، اما سخنگوى دولت آلمان مىگوید رئیس جمهورى ایران بار دیگر در موجودیت قانونى اسرائیل و واقعه هولوکاست، تردید کرده است. بنابراین مىتوان گفت که رهبران آمریکا و آلمان، از طریق سکوت در قبال نامههاى آقاى احمدىنژاد، سیاست و هدف یکسانى را دنبال مىکنند.
پاسخگویى به این نامهها ماهیت عملکرد امپریالیستى آمریکا را نزدیک به هفتاد سال اخیر برملا مىسازد و مرکل نیز اگر به تردیدهاى منطقى اندیشمندان و متفکران جهان درباره ابعاد واقعى هولوکاست بپردازد، بدون تردید ماهیت ریاکارانه دموکراسى طلبى آمریکا فاش خواهد شد و دوران مظلوم نمایى صیهونیستها و نیز باج خواهى رژیم صهیونیستى و حامیان غربى آن از جهان اسلام به سر خواهد آمد.