تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۸  ، 
کد خبر : ۸۲۷۲۴
در پاسخ به اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا در میامی

چاوز: بوش یک هیولای امیریالیستی است


رئیس جمهوری ونزوئلا در «هانوی» به شدت به رئیس جمهوری آمریکا حمله کرد و وی را هیولای امپریالیستی آمریکا خواند و قول داد که کشورش همانند ویتنام در برابر هرگونه حمله آمریکا مقاومت کند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی «هوگو چاوز» که دیروز جهت دیدار دو روزه وارد ویتنام شد، این سخنان را در پاسخ به اظهارات اخیر «جرج بوش» در میامی بیان کرد. بوش در سخنان خود چاوز را نه تهدیدی نظامی، بلکه تهدیدی علیه دموکراسی خوانده بود.
چاوز در پاسخ گفت: «هیولای امپریالیستی آمریکا هرگز از توطئه های خود برای متوقف کردن و تضعیف ما دست برنخواهد داشت. من امروز صبح یکبار دیگر سخنان بوش علیه ونزوئلا را شنیدم.»
رئیس جمهوری ونزوئلا که سخنانش توسط یک مترجم ویتنامی ترجمه می شد افزود: «اگر آنها به کشور ما حمله کنند، ما همان کاری را انجام می دهیم که ویتنامی ها انجام دادند؛ مقاومت می کنیم و آنها را شکست می دهیم.» وی گفت: «ما نمی خواهیم این اتفاق بیفتد، ما خواهان احترام متقابل، آزادی و استقلالی نظیر ویتنام هستیم. دیگر کشورهای جهان نیز خواستار آزادی اند.»
چاوز گفت: امپریالیست ها پست تر ازحیوانات هستند، زیرا آنها اقدام به انداختن بمب های اتمی به یک شهر، بمباران هانوی و انداختن بمب های «ناپالم» بر جنگل های ویتنام و کشتن کودکان بی گناه کردند. فقط این افراد پست تر از حیوان هستند که می توانند بمب هایی را بر هیروشیما و ناگازاکی، فلوجه، بغداد و هرجای دیگری که میل داشته باشند، پرتاب کنند. وی افزود: «بنابر این، آنها شبیه انسان به نظر می رسند، اما انسان نیستند، ما که اینجا هستیم انسانیم چرا که یکدیگر ا دوست داریم.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات