تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۸۲۸۶۹

همه دنیا برزیلی هستند

محمدرضا خاتمی مقدمه: وقتی با محمدرضا خاتمی دبیرکل مشارکت روبه‌رو شدم، تصمیم گرفتم با حال و هوای جام‌جهانی و فینال حساس آن پرسش‌ها را مطرح کنم. اگرچه امروز که این گفت‌وگو را می‌خوانید، قهرمان جام هجدهم، کاپ 5/4 کیلویی را به خانه برده است اما گپ آخر با دبیرکل حزب مشارکت دو روز قبل از بازی فینال انجام شده است.

*چقدر با اینترنت سر و کار دارید؟
**از آن‌جایی که فرصت کمی دارم، بیشتر اوقات به سایت‌های خبری و علمی سر می‌زنم.
*یعنی با وبلاگ‌ها بیگانه‌اید؟
**بیگانه نیستم. اما فرصت اندکی دارم تا مدام به آن‌ها سر بزنم.
*اهل رادیو هستید؟
**بله ; رادیو تهران، ‌رادیو ورزش و رادیو پیام را گوش می‌دهم.
*وقتی رادیو مجلس گوش می‌کنید و مذاکرات مجلس هفتم را می‌شنوید، چه احساسی دارید؟

**ما چون این مجلس را به رسمیت نشناختیم بنابراین زیاد اهمیت نمی‌دهم و فقط نطق‌های پیش از دستور و تذکرات شفاهی را گوش می‌دهم. اما از این تعجب می‌کنم در دوره‌ای که ما بودیم مدام ایراد می‌گرفتند که مجلس ششم تذکرهای بی‌مورد می‌دهد و وقت مجلس را می‌کشد اما ساکنان فعلی مجلس دست ما را در تذکرهای شفاهی بسته‌اند. البته این جزو اقتضائات مجلس است. در گذشته بوده، حال هست و در آینده نیز خواهد بود.
*گفتید رادیو ورزش گوش می‌کنید. جام‌جهانی را پیگیری می‌کنید؟
**بله.
*در این دوره طرفدار کدام تیم بودید؟
**فکر می‌کنم همهء‌دنیا برزیلی هستند.
*وقتی تیم برزیل حذف شد ،چه حالی داشتید؟
**به نظر من برزیل این دوره آن بازی خود را انجام نداد. ما برزیل را به خاطر تکنیک خاص برزیلی دوست داریم که این دوره، خبری از این تکنیک‌ها نبود.
*راستی چرا طرفدار تیم برزیل هستید؟
**چون اصولائ طرفدار مستضعفین هستم، حتی وقتی تیم‌های آفریقایی نیز می‌بردند، خیلی خوشحال می‌شدم.
*بعد از حذف برزیل واکنش خانواده چه بود؟
**دختر و پسرم خیلی سر به سرم گذاشتند و می‌گفتند نمی‌شود که هر دوره برزیل قهرمان شود.
*آن‌ها طرفدار چه تیمی هستند؟
**نمی‌دانم.
*با این حال فکر می‌کنید چه کسی قهرمان شود؟
**ایتالیا با یک تیم شش دانگ به این رقابت‌ها آمده است.
*راستی آقای محمد خاتمی را هر چند وقت یک‌بار می‌بینید؟
**بعد از عید ،سه ،چهار بار بیشتر ایشان را ندیده‌ام. چون مشغله‌ها و کارها به‌گونه‌ای است که فرصت کمی برای دیدار هست.
*تاکنون انتقاداتی بوده که بخواهید از آقای خاتمی مطرح کنید و نتوانید؟
**آقای خاتمی در حکم استاد و پدر من هستند و حجب و حیایی بین ماست که نمی‌توانستم، انتقادم را بیان کنم.
*حالا این انتقاد چه بود؟
**خانم; یک تعبیری دارد که «سیاست با این همه نجابت پیش نمی‌رود.» انتقاد من هم به ایشان این بود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات