«ادریس بیک جان محمداف» نویسنده اهل آسیای مرکزی در گزارشی، تلاشهای آمریکا برای تحمیل ایدئولوژی دیکتاتوری خود در منطقه و دخالتهای نظامی واشنگتن در کشورهای جهان را به چالش کشیده است.
جان محمداف در گزارش خود به اسامی کشورهایی اشاره کرده که از سوی آمریکا مورد تهاجم یا اشغال واقع شدهاند.
چین در سال های 1844، 1853، 1856 میلادی، آرژانتین سال های 1852 و 1890، نیکاراگوئه 1853، 1894، پاناما 1856، 1860، 1895، 1899، 1908 و 1912، اروگوئه 1858 و 1868، آنگولا 1859، کلمبیا 1868، مصر 1882، بولیوی و هندوراس در سال 1912 مورد حمله نظامیان آمریکایی قرار گرفتند.
به نوشته محمد اف، کوبا در سال های 1917 و 1933 میلادی و مکزیک 1914 تا 1918 تحت اشغال آمریکایی ها واقع شدند.
همچنین آمریکا در سال های 1918 تا 1922 در روسیه و در سال 1922 در ترکیه مداخله نظامی کرد. در نیکاراگوئه نیز طی سال 1937 با مداخله نظامیان آمریکایی دیکتاتور «سوموزا» به قدرت رسید و در «پرو» هم در سال 1948 با حمایت آمریکا کودتا به وقوع پیوست و «مانوئل آدریا» به قدرت رسید.
براساس گزارش این نویسنده آسیایی، آمریکا از 1950 تا 1953 در کره مداخله نظامی کرد و در ایران نیز در سال 1953 دولت مردمی دکتر محمد مصدق را سرنگون ساخت.
احیای سلطنت لبنان در سال 1958، اشغال لائوس 1959، حمله به کنگو 1961 و قتل «پاتریس لومومبا» نخستوزیر و برقراری دیکتاتوری «موبوتو» در آن کشور، قتل «رافائل تروخیلیو» رییسجمهوری دست نشانده خود در سال 1961 در جمهوری دومینیکن، کمک به حزب بعث عراق در کودتای 1968 و پشتیبانی از به قدرت رسیدن «صدام حسین» و سرنگونی مجدد وی از دیگر دخالتهای نظامی آمریکا عنوان شده است.
حمله خونین به ویتنام طی سالهای 1961 تا 1975، حمله به کامبوج از 1970 تا 1973، عملیات نظامی در لائوس از 1971 تا 1973، عملیات نظامی در شیلی در 1973، کودتای نظامی لیبی 1986، کمک به عراق در حمله به ایران طی سالهای 1980 تا 1988، مداخله مسلحانه در پاناما 1989، مداخله مسلحانه در سودان 1998 و حمله هستهای به شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن در سال 1945 از وحشیانهترین حملات نظامی آمریکا در قرن گذشته هستند.