تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۷  ، 
کد خبر : ۸۴۴۶۶
توکلی‌:

اصلاحیه‌ بودجه‌ در آیین‌نامه‌ نداریم‌


نماینده‌ مردم‌ تهران در مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ تقدیم‌ اصلاحیه‌ بودجه‌ سال‌ 1388 کل‌ کشور و اعلام‌ وصول‌ ان در جلسه‌ قبلی‌ مجلس‌ گفت ما چیزی‌ به‌ عنوان اصلاحیه‌ در ایین نامه‌ داخلی‌ نداریم‌ و این اگر اصلاح‌ نشود ممکن است بدعتی‌ برای‌ اینده‌ شود احمد توکلی‌ در تذکری‌ ایین نامه‌ ای‌ افزود اینکه‌ اصلاحیه‌ ای‌ بدهند که‌ میلیاردها ریال‌ جا به‌ جایی‌ منابع‌ دارد تغییر منابع‌ از اختصاصی‌ به‌ عمومی‌ و بالعکس‌ دارد 63 طرح‌ جدید را اضافه‌ می‌ کند و طرح‌ هایی‌ را خط می‌ زند ناقص‌ حقوق‌ نمایندگان است توکلی‌ با بیان اینکه‌ طبق‌ ماده‌ 216 ایین نامه‌ داخلی‌ نمایندگان و کمیسیون های‌ تخصصی‌ مجلس‌ برای‌ ارائه‌ پیشنهادهای‌ خود در لایحه‌ بودجه‌ فرصت کافی‌ دارند گفت اگر قرار باشد حقوق‌ نمایندگان در بررسی‌ این اصلاحیه‌ از بین برود بدعت است زیرا الان هیچ نماینده‌ و کمیسیونی‌ دیگر فرصت ارائه‌ پیشنهاد ندارد و کمیسیون تلفیق‌ کار خود را اغاز کرده‌ است رئیس‌ مرکز پژوهش‌ های‌ مجلس‌ خطاب به‌ لاریجانی‌ گفت جنابعالی‌ طبق‌ وظیفه‌ خود نباید این اصلاحیه‌ را می‌ پذیرفتید و اعلام‌ وصول‌ می‌ کردید زیرا اصلاحیه‌ لایحه‌ در قانون وجود ندارد ما اصلاحیه‌ قانون داریم‌ که‌ خودش‌ لایحه‌ می‌ شود.
توکلی‌ افزود ممکن است در اینده‌ شما در مجلس‌ نباشید و احمدی‌ نژاد هم‌ در دولت نباشد نباید طوری‌ رفتار شود که‌ اگر کسان دیگری‌ بودند بتوانند هر بلایی‌ سر ملت بیاورند علی‌ لاریجانی‌ در پاسخ‌ با بیان اینکه‌ ایراد شما از نظر اصولی‌ وارد است گفت دولت وقتی‌ لایحه‌ را می‌ دهد دیگر تکمیلی‌ زدن بر ان وجهی‌ ندارد و نمایندگان باید فرصت داشته‌ باشند نظر خود را اعمال‌ کنند رئیس‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ افزود البته‌ در گذشته‌ این رویه‌ بوده‌ است یعنی‌ رویه‌ شده‌ بود که‌ وقتی‌ لایحه‌ برای‌ بررسی‌ امده‌ بود دولت اصلاحاتی‌ را به‌ کمیسیون داده‌ بود وی‌ گفت روال‌ منطقی‌ همین است که‌ مطرح‌ شد یعنی‌ لایحه‌ باید جامع‌ داده‌ شود و نمایندگان 10 روز فرصت داشته‌ باشند تا نظر خود را بدهند اما امسال‌ لایحه‌ را دیر دادند و بعد من فکر کردم‌ ممکن است این اصلاحیه‌ مشکلات لایحه‌ را بهتر رفع‌ کند. لاریجانی‌ افزود اگر نمایندگان بگویند فرصت نداشتیم‌ این لایحه‌ اصلاحیه‌ را بررسی‌ کنیم‌ حق‌ با انهاست و ما باید رعایت کنیم‌ اما اگر می‌ توانند استفاده‌ کنند امسال‌ به‌ خاطر دیر بودن چون ایین نامه‌ نیز سکوت دارد اجازه‌ دادیم‌ در کمیسیون تلفیق‌ مطرح‌ شود لاریجانی‌ تصریح‌ کرد علی‌ الاصول‌ این روال‌ نباید باشد و نمایندگان اگر نظرشان این باشد که‌ ما نتوانستیم‌ نظرهایمان را بدهیم‌ این را به‌ عنوان اصلاحیه‌ نمی‌ پذیریم‌ اما من از سکوت ایین نامه‌ استفاده‌ کردم‌ تا کار زمین نماند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات