تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۹  ، 
کد خبر : ۸۶۱۷۱

منشاء ناامنی‌های عراق


یک محموله طلا در جریان بازرسی های امنیتی نیروهای اطلاعاتی عراق کشف شده است . « نوری مالکی » نخست وزیر عراق ضمن افشای این خبر اعلام کرد این محموله طلا قرار بود بعنوان پشتوانه عملیات تروریستی در این کشور مورد بهره برداری قرار گیرد که به دست نیروهای اطلاعاتی کشف و ضبط گردید. دولت بغداد این محموله را مصادره کرده و مبدا آنرا « یک کشور عربی که درصدد ایجاد آشوب در عراق است » معرفی نموده است . اگرچه مالکی و سایر مقامات ارشد عراقی صراحتا نامی از این کشور به میان نیاورده اند ولی با نشانه های دیگری که اعلام کرده اند کاملا آشکار است که این محموله از عربستان برای ایجاد آشوب و درگیریهای فرقه ای و انفجارات تروریستی ارسال شده است . تقریبا بطور همزمان « ترکی الفیصل » رئیس تشکیلات امنیتی عربستان طی یک سخنرانی در اردن مراتب خشم « ریاض » نسبت به تحولات عراق را به نمایش گذاشت و برای توجیه اقدامات مداخله جویانه عربستان در عراق ادعا کرد آمریکا عراق را در یک سینی طلائی به ایران هدیه کرده است !
این یک شگرد تکراری برای تحریک احساسات اعراب علیه ایران است که هر حادثه ای در دنیای عرب را در چارچوب دامن زدن به دشمنی علیه ایران معرفی کنند و در عین حال هر اقدامی برای مقابله با این پدیده را پذیرفتنی و موجه جلوه دهند.
اکنون کاملا فاش گردیده است که رژیم های ارتجاعی عرب خواستار باز گرداندن بعثی ها به قدرت در عراق هستند و حتی برای تامین چنین هدفی میلیاردها دلار هزینه کرده و می کنند. آنچه برای تحقق این برنامه تدارک شده در واقع یک طرح مشترک آمریکائی ـ عربی است که به موجب آن شرکتهای باصطلاح امنیتی آمریکا سرگرم سازماندهی تجهیز و آموزش گروههای تروریستی در عراق هستند و برروی گروههای قومی ـ نژادی در جهت تبدیل آنها به شبکه های تروریستی سرمایه گذاری می کنند تا در مراحل بعدی آنها را به سمت اقدامات تروریستی علیه مردم عراق بکشانند. واشنگتن از این گروهها به نام « شوراهای بیداری » ! یاد می کند و اگرچه برای سالها این طرح را بطور محرمانه اجرا می کرد لکن طی 2 سال اخیر بطور علنی از آنها سخن به میان می آورد و آنها را « زیربنای امنیتی عراق » معرفی می کند.
شرکتهای بدنام آمریکائی از جمله « بلک واتر » در این مقوله پرونده های سیاهی دارند.
« بلک واتر » متهم است که تحت عنوان فعالیتهای باصطلاح امنیتی در عراق به قاچاق اسلحه تجهیز تروریستها اقدامات ضد دولتی آموزش گروههای نژادی برای انجام عملیات خرابکارانه و حتی اجیر کردن آدمکش ها پرداخته و طیف وسیعی از سلاحهای فوق مدرن را برای اعضای « شورای بیداری » وارد عراق کرده است . این درحالی است که حتی ارتش نیروهای امنیتی و نیروی انتظامی عراق هم از این قبیل سلاحها بی بهره اند. دوربین های دید در شب مسلسلهای اتوماتیک و تفنگ های دوربین دار مخصوص عملیات تک تیراندازی بهمراه انواع سلاحهای فوق مدرن جهت انجام عملیات ایذائی و تخریبی توسط « بلک واتر » وارد عراق شده و در اختیار « شوراهای بیداری » قرار گرفته اند. اگرچه بر دولت مرکزی و نیروهای امنیتی عراق ثابت شده است که آمریکا در چارچوب « شوراهای بیداری » در واقع سرگرم سازماندهی بعثی ها در عراق است لکن نوری المالکی با شیوه دیگری درصدد افشای این مطلب است و بعثی ها را عوامل نفوذی در شوراهای بیداری معرفی می کند. در واقع مالکی اصل وجود « شوراهای بیداری » را به زیر سئوال نمی برد هرچند اصرار دارد که وجود بعثی ها در این تشکل را قطعی و امری حتمی قلمداد کند مسئله اینست که بعثی ها در واقع « ستون فقرات » شوراهای بیداری را تشکیل می دهند و آمریکا با این شیوه سرگرم سازماندهی دو « تشکیلات موازی » برای تامین اهداف خود در عراق است .
البته دولت نوری المالکی با افشای مسائل مربوط به شرکت « بلک واتر » سعی کرد مانع تمدید قرارداد آنها با ارتش آمریکا شود لکن همین شرکت و نیروهایش با تغییر نام و در قالبی جدید تحت حمایت ارتش آمریکا مجددا قرار است به عراق باز گردانده شوند.
به گزارش « نیویورک تایمز » بلک واتر اگرچه سال گذشته قرارداد چند میلیارد دلاری خود را برای فعالیت در عراق از دست داد ولی همان اعضای بلک واتر و نیروهای تحت فرمان آنها قرار است در قالبی جدید و این بار تحت فرمان شرکت « تریپل کانوپی »  triple canopy  به عراق باز گردند.
این نکته از آن جهت اهمیت دارد که مطابق تحقیقات گروههای بازرسی کنگره آمریکا و سازمانهای نظارتی فدرال بلک واتر دستکم در 200 مورد عملیات منجر به قتل شهروندان عراقی بدون آنکه توجیه مناسبی برای کشتار شهروندان داشته باشد عامل قتل و جرح عراقیها بوده است .
هم اکنون مثلث اشغالگران ـ بعثی ها و ارتجاع عرب سرگرم سازماندهی گروههای جدیدی در عراق هستند که روند تحولات حال و آینده عراق را تحت الشعاع اقدامات و برنامه های خود قرار دهند.
البته واشنگتن سرگرم برنامه ریزی برای خروج نظامیان آمریکائی از عراق است اما بطور همزمان سعی دارد از طریق شوراهای باصطلاح بیداری و احیای شبکه بعثی ها در عراق از یکطرف کنترل اوضاع را دردست بگیرد و از طرف دیگر کشورهای عرب منطقه را با خود همراه کند.
تاکید ریاض بردشمنی با ایران در مقطع کنونی این خاصیت را دارد که همکاری واشنگتن با طرحهای ارتجاعی اعراب منطقه را میسر و تسهیل می کند و در عین حال بر اقدامات جنایتکارانه توسط شوراهای بیداری سرپوش می گذارد. البته مشکل بزرگ ریاض و سایر دربارهای بی افتخار عرب اینست که هرچه در این مقوله بیشتر تلاش می کنند کمتر نتیجه می گیرند و در بسیاری از موارد اقدامات آنها با نتایج معکوسی همراه شده است . کشف یک محموله طلا و افشای مبدا ارسال آن در واقع بسیاری از اقدامات کثیف برای قتل عام شهروندان عراقی توسط شوراهای بیداری و سایر گروههای تروریستی را آشکار ساخته و نشان می دهد که خون شهروندان عراقی توسط سلاحهائی برزمین می ریزد که پول آنرا در بارهای فاسد عرب تامین کرده اند!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات