غلامرضا آقازاده بالاخره خبر خوش هستهای را اعلام کرد. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیش از آنکه نوبت به محمود احمدی نژاد برسد تا خبر خوش را بیان کند اعلام کرد: ایران موفق به غنی سازی اورانیوم تا حد 5/3 درصد شد و تا پایان سال 3 هزار دستگاه سانتریفوژ را تکمیل کرد. آقازاده که در دو دولت هاشمی رفسنجانی وزارت نفت را بر عهده داشت در دولت خاتمی و حال احمدی نژاد مسوول سازمان انرژی اتمی است تا علاوه بر تبحر در «امر سوخت فسیلی»، حال تجربه کسب «سوخت هستهای» را نیز در کارنامه خود ثبت کند. در دوره مسوولیت وی در سازمان انرژی اتمی خبر فعالیتهای هستهای ایران اعلام شد که توأم با پروسه غنی سازی اورانیوم برای مصارف صلح آمیز و تولید برق و بهره برداری نهایی از نیروگاه هستهای بوشهر بود؛ دورهای که فشارهای بینالمللی جهت باز داشتن ایران از فعالیتهای اتمی، پرونده هستهای ایران را به یک دوسیه بینالمللی بدل کرد. آقا زاده متولد سال 1327 در شهر خوی است. چهار فرزند دارد. مرد اتمی ایران همچون علی لاریجانی لیسانس ریاضی و علوم کامپیوتر از دانشگاه تهران دارد. در سوابق وی مدیر داخلی روزنامه جمهوری اسلامی، معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه و نخست وزیری در سالهای 61-60، سرپرست ستاد بسیج اقتصادی و وزیر مشاور در امور اجرایی نخست وزیری به چشم میخورد. پس از آن وزارت نفت و سپس معاونت رئیس جمهوری و ریاست سازمان انرژی اتمی را عهده دار شد. آقازاده بر مسند ریاست سازمانی نشسته است که در سال 1353تشکیل شد و سرپرستی آن با دکتر اکبر اعتماد فارغ التحصیل رشته فیزیک در سوئیس بود. هم اکنون این سازمان به عنوان یکی از مهمترین نهادهای سیاسی- فنی ایران است.