گروه بینالملل: وزیر خارجه پاکستان ضمن هشدار درباره هر گونه اقدام نظامی علیه ایران گفت: دیپلماسی تنها راه حل بحران هستهای ایران است. خورشید محمود قصوری در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: اگر آمریکا یا اسرائیل علیه ایران اقدام نظامی انجام دهند، با واکنش مسلمانان روبهرو خواهند شد. وی گفت مردم مانند کارشناسان سیاسی خارجی تحلیلی نمیکنند و قضایا را سیاه و سفید میبینند. آنها حمله به یک کشور اسلامی را حمله به همه مسلمانان تعبیر میکنند. وزیر خارجه پاکستان افزود: هر گونه ائتلافی علیه ایران تنش را میان مردم و حاکمان کشورهای مسلمان متمایل به غرب افزایش خواهد داد. وزیر خارجه پاکستان در این مصاحبه افزود: موضع پاکستان در مورد ایران کاملاً واضح و صریح است. به نظر ما ایران پیمان ان پی تی را امضا کرده و براساس آن حقوق و تعهداتی دارد. در این شرایط هم باید از حقوق این پیمان استفاده کند و هم به تعهدات خود عمل نماید.
پاکستان مخالف اقدام نظامی علیه ایران است زیرا این وضعیت را عامل بیثباتی در منطقه میداند. وی افزود مردم کشورهای مسلمان نسبت به استاندارها دو گانه جامعه جهانی به ویژه در مورد کشمیر و فلسطین اعتراض دارند. وزیر خارجه پاکستان افزود: ما نیازمند سیاستی هستیم که از یک طرف ایران به یک قدرت هستهای تبدیل نشود و از طرف دیگر غرور ملی آن نیز در این رابطه خدشه دار نشود. به همین دلیل باید یک راه حل بینابین برای رفع نگرانیهای جامعه بینالمللی و برآوردن انتظارات ملی ایرانیها پیدا شود. وی گفت رهبر ایران گفته است که بر اساس دین اسلام، این کشور دنبال سلاح هستهای نیست، با این وصف چرا جامعه بینالمللی نگران است. قصوری گفت: ترکیه و پاکستان مسئولیت مهمی دارند و میتوانند درباره بحران ایران نقش مهمی را ایفا کنند و من این مساله را با عبدالله گل همتای ترکیهای خود در میان میگذارم.