آنچه که در سوم تیر ماه 84 محصول نهایی رقابت انتخاباتی نهمین دوره ریاست جمهوری گردید پیروزی قاطع اصولگرایان بود. محمود احمدینژاد استاد دانشگاه، شهردار وقت تهران، استاندار اسبق و از چهرههای فعال سیاسی کشور این بار نمایندگی اصولگرایان را برای تشکیل دولت بر عهده گرفت.
از زمان تشکیل و آغاز رسمی فعالیت دولت نهم تاکنون یکسال میگذرد. شهریور ماه فرصت مغتنمی است که دولتمردان به صورت گسترده به بیان عملکرد خود بپردازند و داوری افکار عمومی را درباره خود دریافت کنند. دولت اصولگرای نهم، گامهای بزرگی برای آبادانی، استقلال، عزت و سربلندی ایران اسلامی برداشته است.
1- آزادسازی ظرفیتهای بکار گرفته نشده نیروهای انقلاب
2- تلاش برای اجرای گفتمان انقلاب با تکیه بر پاسداشت ارزشها و تحقق عدالت
3- کاهش قابل ملاحظه تنشهای سیاسی و تلاش برای حاکمیت اعتدال و میانهروی در اداره کشور
4- احیای امور تربیتی در راستای گسترش و اشاعه ارزشهای اسلامی در مدارس
5- ابتکار عمل در عرصه سیاست خارجی به ویژه در ارتباط با پرونده هستهای
6- دگرگونی بنیادی و خانه تکانی در مدیریت مراکز آموزش عالی و دانشگاهها در راستای حاکمیت نخبگان معدل و دور کردن باندبازی و سیاسی کاری از دانشگاهها
7- تغییر رویکرد در تخصیص اعتبارات در نظام برنامهریزی کشور به گونهای که برای نخستین بار توجه بایسته در حوزه فرهنگ و آموزش عالی در برخی موارد تا صددرصد با افزایش بودجه روبرو گردید.
8- گسترش بسط روابط با کشورهای همسایه و جهان اسلام
9- توجه بایسته به مناطق محروم و استانها در راستای تمرکز زدایی
10- مقابله جدی با اشرافیگری و تجملگرایی مسئولان و گسترش فرهنگ سادهزیستی مسئولان
بیشک احصاء و بیان خدمات و عملکرد دولت نهم در این مختصر نمیگنجد و باید رسانهها، ارباب جراید، گویندگان و سخنرانان به سهم خود در بیان این خدمات تلاش کنند.
با مرور عملکرد یکساله دولت نهم بازخوانی رسالت خطیر اصولگرایان یک فرصت است. امروز خوب و بد عملکرد دولت، مجلس شورای اسلامی، شهرداری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به نام اصولگرایان نوشته میشود.
جریان اصیل و ناب اصولگرا که بدنبال عدالت، قانون، مردمسالاری، تکلیفگرایی، دینمحوری، خداباوری، خدمت صادقانه به مردم و پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی همراه با مبارزه با مفاسد و حاکمیت اعتدال و میانهروی و پرهیز از رادیکالیسم و بنیادگرایی هستند باید وظیفه خود را در این برهه حساس باز تعریف کنند. بیتردید در این میانه دولت نقش اول را برای همدلی، تفاهم، همزبانی و همکاری دارد. رئیس جمهور و دولت باید با آغوش باز پذیرای همکاری، معاضدت و مشارکت همه بالاخص اصولگرایان باشد، نقدهای آنان را به مثابه هدیه برای کارآمدی بیشتر مورد توجه قرار دهد و دایره دربرگیری خود را از بهرهگیری اصولگرایان گستردهتر نماید. اما رسالت جریان اصولگرا نسبت به دولت نهم چیست.
جریان اصولگرا باید تلاش کند که:
[یکم]: از هرگونه تقابل و صفآرایی در مجموعه اصولگرایان بشدت خودداری شود.
[دوم]: وحدت را به مثابه نسخه نجاتبخش سرلوحه خود قرار دهد و از هرگونه تفرقه و تشتت خودداری کند.
[سوم]: از تمام ظرفیتها و امکانات در اختیار برای کمک و معاضدت به دولت.
[چهارم]: با هرگونه استبداد رای، یکهسالاری، سهمخواهی، قدرتطلبی احتمالی، بشدت مقابله و نمادی از خدمت صادقانه به مردم را به نمایش بگذارند.
[پنجم]: همکاری، همدلی و تعاون میان مجلس شورای اسلامی، دولت نهم، تبیین چالشها و مشکلات فرار و وظیفه مبرم رسانههای اصولگرا است. بیشک شعارگرایی، مدیحه سرایی و نادیده انگاشتن ضعفها و اشکالات همچنان مذموم و نکوهیده است.
دولت اصولگرای دکتر احمدینژاد سال اول خدمت را پشت سرگذاشت و برای کارآمدترین شدن آن باید همه به ویژه اصولگرایان تلاش بایستهای را بعمل آورند. با اغتنام از فرصت و نکوداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به همه دولتمردان خدا قوت و خسته نباشید میگوئیم و برای رئیسجمهور محبوب و مردمی و دولت اصولگرا توفیقات روزافزون را از خدای بزرگ خواهانیم. برای توفیق در ماموریتهای محوله به صورت هنرمندانه استفاده کند.