تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۹  ، 
کد خبر : ۹۰۲۶۸

اعتیاد رژیم صهیونیستی به جنگ‌طلبی


یک هفته نامه آمریکایی در گزارشی با انتقاد شدید از سیاست های جرج بوش و مقامات کاخ سفید در قبال خاورمیانه تصریح کرد که اسراییل بخاطر حمایت های آمریکا به جنگ افروزی و جنگ طلبی معتاد شده و بر این عقیده است که هر کاری با اتکا به زور امکان‌پذیر است.
«نیشن» در این گزارش به قلم «رابرت شییر» نوشت: کسانی که از بوش گرفته تا نمایندگان کنگره و رسانه ها از روی بی فکری و بدون در نظر گرفتن درستی یا غلط بودن کار خود، به حمایت از اسراییل می‌پردازند، در حقیقت به امنیت حکومت یهود خیانت می کنند.
این هفته نامه آمریکایی تصریح دارد: این افراد کسانی هستند که اسراییل را برای فرار از شرایط دشوار دستیابی به صلح در خاورمیانه، به متکی بودن به داروی جنگ افروزی تشویق می کنند.
به نوشته این هفته نامه، از نظر بسیاری از سیاستمداران و دانشمندان، ظاهرا بمباران کردن بسیار ساده تر از یک روند صلح معتبر است البته این سادگی قبل از حادثه بمباران قانا بود چرا که در چارچوب این رسوایی، ده ها غیرنظامی بی گناه که تنها گناه آنها پناه گرفتن در آن ساختمان بود، به قتل رسیدند.
نیشن افزوده است: پیگیری روند صلح خاورمیانه که جایگزین مناسبی برای اینگونه خشونت ها است، از زمان ریاست جمهوری «هری ترومن» مورد حمایت قرار گرفته بود ولی با روی کار آمدن دولت بوش، این روند صلح متوقف و حتی مورد تمسخر نیز قرار گرفت زیرا مقامات کاخ سفید بر این عقیده بودند که می توانند خاورمیانه ای بسازند که با آمریکا رابطه دوستانه تری داشته باشد.
این هفته نامه در ادامه با اشاره به اینکه بوش این روند را در قالب «خوب در برابر بد» قرار داده، نوشت: این مساله مسیحیان غرب و یهودیان اسراییل را در رویارویی غیرضروری با جهان اسلام قرار داده است و اسراییل نیز به صورت احمقانه ای وارد فرصتی شد که بوش بوجود آورده بود و بر این عقیده بود که تمامی مسائل پیچیده ای را که در خاورمیانه وجود دارد می تواند تنها با جانبداری از یک زمین بازی به نام «مبارزه با تروریست پس از 11 سپتامبر» خلاصه کند.
به نوشته این نشریه، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز با تایید این مساله، گفته بود بحران کنونی بخشی از ستیز گسترده تر میان نیروهای آزادی و نیروهای تروریسم در خاورمیانه است زیرا زمانی که دمکراسی در خاورمیانه گسترش یابد، مردم این منطقه رنج دیده آینده بهتری خواهند داشت.
نیشن افزوده است: ظاهرا بوش از این واقعیت آگاهی ندارد که نخست وزیر لبنان که پس از «انقلاب سرو» به این سمت منصوب شده از زمان آغاز جنگ، حمایت های غیرانتقادی آمریکا از اسراییل را محکوم کرده است.
نکته دیگر اینکه بوش ظاهرا نمی داند حزب الله بخاطر حمایت گسترده شیعیان جنوب لبنان، بخش مهمی از دولت منتخب لبنان به حساب می‌آید.
روایت سیاست خارجی نومحافظه کارانه بوش بر این استدلال بود که حکومت های رنج کشیده ای همچون حکومت صدام به سادگی مورد انعطاف قرار می گیرند و به کشورهای دمکراتیک که به غرب علاقمند هستند تبدیل خواهند شد.
این هفته نامه نوشته است، حال آنکه خلاف این مساله اتفاق افتاده و در سراسر منطقه، انتخاباتی که توسط دولت بوش برگزار شده به وسیله ای برای روی کارآمدن گروه های مذهبی ضد اسراییلی و آمریکایی تبدیل شده است زیرا حتی رهبران منتخب عراق آزاد نیز امروزه آمریکا و اسراییل را محکوم می کنند.
نوری مالکی نخست وزیر عراق در مراسم یاد بود قربانیان لبنانی به همراه دیگر حاضران این مراسم اسراییل را محکوم کرد و آیت الله علی سیستانی که مهم ترین رهبر مذهبی عراق در دوران پس از صدام است سکوت خود را شکسته و «جنایت ظالمانه» اسراییل را محکوم کرد.
نیشن افزوده است: در همین حال مقتدا صدر رهبر قدرتمندترین گروه شبه نظامی عراق و از احزاب اصلی پارلمان عراق نیز آمریکا، اسراییل و انگلیس را بخاطر تهدید و ارعاب عراق، لبنان، افغانستان و دیگر سرزمین های اشغالی مورد سرزنش قرار داد.
به نوشته این هفته نامه، این در حالی است که اسراییل نیز با حمایت آمریکا به آنچه در گذشته از اشغال سرزمین های فلسطینی و دیگر تلاش های فاجعه بار برای مطیع کردن لبنان یادگرفته بی توجهی کرده است یعنی مصالحه از موضع قدرت بسیار موثرتر از پیروزی مطلق است.
این هفته نامه نوشته است، نه تنها اسراییل با هر اقدام خود برای از بین بردن گروه های مقاومت، باعث بوجود آمدن دشمنان افراطی تر و منظم تری همچون حزب الله و حماس شده، بلکه احتمال نتیجه عکس داشتن این اقدامات نیز افزایش یافته است.
نیشن افزوده است: حتی «رابرت فیسک» خبرنگار مستقل لندن پس از آنکه شاهد قرار گرفتن اجساد دهها کودک در کیف های پلاستیکی یا پیچیده شده در لابلای پتو بود، در مصاحبه با برنامه رادیویی «دمکراسی هم‌اکنون» گفته بود، یک حادثه 11 سپتامبر دیگر رخ خواهد داد و ما بار دیگر شاهد اظهارات همیشگی در مورد مبارزه بین خوب و بد خواهیم بود که آنها بخاطر اینکه ما خوب و دمکراتیک هستیم از ما نفرت دارند و از ارزش ها و دیگر مسائلی که به همراه ما است بیزار هستند.
به نوشته این هفته نامه، هرچند که عقب‌نشینی‌های اسراییل از لبنان و برخی مناطق فلسطینی باعث حل اختلافات یا توقف خشونت نشده است ولی کنار گذاشتن روند صلح و تجدید اتکا به بمب برای اسراییل هزینه های بیشتری در بر خواهد داشت.
نیشن افزوده است، پس از آنکه بوش از قدرت کنار برود ، اسراییل با نسل جدیدی از دشمنانی مواجه خواهد بود که خاطرات سیاسی آنها تنها با تصاویر مهیبی که از لبنان منتشر می شود شکل گرفته و درآن زمان اسراییلی هایی که تلاش می کنند با کسانی که باید در کنار آنها زندگی کنند به صلح دست یابند، این مساله را درک خواهند کرد که با داشتن دوستانی همچون بوش و مشاوران نومحافظه‌کار او، اسراییل با کمبود دشمن مواجه نخواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات