تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۹۱۴۵۴

رژیم عربستان و راهبرد شیعه‌ ستیزی


حسن هانی‌زاده
رژیم عربستان سعودی در یک عمل غیر انسانی و تحریک آمیز اقدام به ایجاد حصاری پیرامون قبور ائمه اطهار علیهم السلام در قبرستان بقیع کرد که این امر با واکنش شیعیان عربستان که 15 درصد از جمعیت 20 میلیونی این کشور را تشکیل میدهد همراه بود .
این اقدام که با اشاره مستقیم مسئولاتن بلند پایه عربستان صورت گرفت نشان می دهد که این کشور دور جدیدی از راهبرد شیعه ستیزی خود را آغاز کرده است .
تا پیش از این عربستان با بهره گیری از رسانه های گسترده خود تلاش می کرد تا پروژه ایران هراسی و شیعه ستیزی خود را در سطح وسیعی از جهان عرب پیاده کند اما حوادث منطقه و موضع گیری قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم غزه در جنگ 22 روزه این پروسه تبلیغاتی شوم را خنثی ساخت .
ملتهای عرب در طول جنگ 22 روزه غزه علیرغم بمباران های تبلیغاتی امریکا و رژیم اسرائیل و رسانه های عربستان به خوبی دریافتند که جمهوری اسلامی به دور از مصلحت سیاسی و گرایش های صرف مذهبی از آرمان ملت فلسطین حمایت می کند در حالی که برخی کشورهای عرب از جمله عربستان در جنگ 22 روزه در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند .
این کشور با بهره گیری از امکانات مالی گسترده خود تلاش کرد تا جرج بوش رئیس جمهوری امریکا و همچنین رژیم صهیونیستی را به یک اقدام نظامی مشترک علیه ایران ترغیب کند اما تحرکات سیاسی قدرتمند ایران مانع عملی شدن توطئه های رژیم عربستان شد .
حکام عربستان که بیش از جایگاه و ظرفیت کشور خود تلاش می کنند تا رهبری جهان عرب و اسلام را به دست خود بگیرند ایران را تنها قدرت منطقه ای می دانند که می تواند از تحقق استراتژی تخریبی آنان در جهان اسلام جلوگیری کند .
پروسه جدید حکام مزدور عربستان در ایجاد حصار پیرامون قبور ائمه اطهاردر قبرستان بقیع در حقیقت مقدمه ای است برای تخریب نهایی قبور ائمه است تا در نهایت ضمن وادار ساختن شیعیان شرق عربستان به یک حرکت احساسی دست به کشتار جمعی آنان بزند .
توطئه جدید عربستان 2 روز پس از سخنرانی پر شور رئیس جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس مبارزه با نژاد پرستی در ژنو صورت گرفت زیرا این سخنرانی محبوبیت ایران و شیعیان را بیش از پیش در سطح ملتهای اسلامی ارتقا داد و عربستان را بیش از گذشته منزوی ساخت .
توطئه شوم ایجاد حصار و احتمالا تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع قطعا با اشاره مستقیم رهبران رژیم صهیونیستی صورت گرفته زیرا این رژیم در طول 60 سال گذشته و به دلیل افشاگری های جمهوری اسلامی علیه جنایات این رژیم تا این حد مورد نفرت افکار عمومی قرار نگرفته بود لذا توطئه محاصره قبور ائمه اطهار علیهم السلام قطعا نمی تواند یک طرح بومی سعودی صرف باشد بلکه جریان های صهیونیستی در شکل گیری و سازماندهی چنین توطئه ای برای دست یابی به اهداف دیگری و انتقام از شیعیان نقش دارند .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات