پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط لندن در مقاله ای با عنوان وبلاگ ها از ساره تا احمدی نژاد به قلم عبدالرحمن الراشد نوشت: یک دنیای نیمه پنهان یعنی خارج از دنیایی که همه مردم عادی می شناسند وجود دارد. مردم عادی که زیاد با اینترنت سر وکار ندارند تنها برای برخی خدمات پیش پا افتاده به اینترنت مراجعه می کنند انها به پایگاههای خدماتی یا خبری یا پست الکترونیکی خود در اینترنت مراجعه می کنند، بدور از این دسته از مردم دنیای وبلاگ ها قرار دارد کسانی که در جامعه الکترونیکی زندگی می کنند و غالبا با انسانهای ناشناس و یا با کسانی که ملاقات نخواهند کرد سرگرمند. شمار وبلاگ ها در جهان به هفتاد میلیون رسیده است و در هردو ثانیه در دنیا یک وبلاگ در کامپیوتر تاسیس می شود. وبلاگ عبارت از فکر شخصی در اینترنت است و صاحب ان حوادث روزانه خود یا افکار خود را می نویسد با اینکه مراجعه به وبلاگها را اتلاف وقت می دانم اما نتوانستم مقاومت کنم و به یک پایگاه اینترنتی قبیله ای موسوم به ساره برخوردم که مرا به وبلاگهای دیگر راهنمایی کرد تا اینکه به وبلاگ محمود احمدی نژاد رسیدم. احمدی نژاد که رئیس جمهور ایران است به جوانان وبلاگ نویس ملحق شد و پایگاه الکترونیکی اش را سه ماه پیش افتتاح کرد پس از انکه گمان می کردم وی سرگرم گشایش پایگاههای هسته ای است، به وبلاگ احمدی نژاد رسیدم با خود گفتم شاید مردی که دنیا را به خود مشغول کرده است چیز متفاوتی می گوید یا حرف جدیدی دارد نمی خواهم درباره انچه که در وبلاگ این رئیس جمهور امده است بحث کنم بلکه کافی است این موضوع را فقط مطرح کنم.
احمدی نژاد سایت خود را به چهار زبان انگلیسی، فرانسه، عربی و فارسی باز کرده است. برخی اتفاقات روزمره اش را در ان ثبت می کند و وبلاگ نویسان در سراسر دنیا درباره انچه که وی می نویسد نظر می دهند یا اینکه هر طور که بخواهند به ان پاسخ می دهند اما در وبلاگ احمدی نژاد به زبان انگلیسی ازادی بیشتری وجود دارد و وبلاگ نویسان هر چه بخواهند در موافقت یا مخالفت با وی می نویسند و برخی اوقات از حد ادب نیز خارج می شوند. رئیس جمهور به زبان انگلیسی اهل مدارا و دمکراتیک است اما در وبلاگ عربی ستون اظهار نظرها چیزی جز مدح و ثنا و تشکر از وبلاگ رئیس جمهور چیز دیگری ندارد. رئیس جمهور درباره گذشته اش و درباره خودش به عنوان یک روستایی و همچنین درباره تجربیات سیاسی اش چیز کمی نوشت فقط درباره چیزهایی که از ان ناراضی بود با صراحت نوشت و از دشمنان غربی اش انتقادات فراوانی کرده است. درباره ناامیدی اش نوشت و درباره جریان نشستش با یکی از موسسات فکری در امریکا نوشت: روز گذشته وعده دادم جزئیات نشست منعقد شده با اعضای شورای سیاست خارجی امریکا را بنویسم این نشست روی یک نوار کامل ضبط شد و هدف از انتشار متن کامل ان این است که جزئیات ان را به اطلاع مراجعه کنندگان به وبلاگ و افکار عمومی برسانم تا مانع فریب فریبکاران و تحریف حقایق شوم انتظار داشتم در این نشست پرسشهای مهمی از من پرسیده شود که در سطح تخصصی باشد اما پرسشها از سطح پرسشهایی که در نشست های خبری مطرح می شود فراتر نرفت. پرسشهایی که بارها به انها پاسخ داده بودم نویسنده در ادامه نوشت: با اینکه مطمئنم رئیس جمهور احمدی نژاد فرصت ندارد واکنشها و پاسخها را بخواند اما توانست دوستان وبلاگ نویس را جذب کند تنها موجوداتی که می توانند با او مشارکت داشته باشند وبلاگ نویسان با وجود تعصب فکریشان نسبت به همکاران وبلاگ نویس خود وفادارند؛ زیرا وی مردی پر مشغله است و وبلاگ نویسان دیگر ازادانه درباره مسائل سرنوشت ساز مربوط به ایران جهان تسلیحات و جنگها و روابط بین المللی و روابط انسانی بحث میکنند.