تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۴  ، 
کد خبر : ۹۴۴۶۵

رویکردهای عزت‌آفرین دولت نهم


عباس خسروانی
رویکردهای عزت‌آفرین دولت نهم عامل افزایش غرور، سربلندی و افتخارات فزاینده ملت ایران است. دولت نهم به پشتوانه حمایت‌ها و همدلی‌های ابراز شده از سوی مردم، گامهای بلندی را در جهت پیشرفت کشور، کاهش مشکلات عمومی ‌و تحقق آرمانهای ملی به پیش برداشته است. مبارزه با فساد اداری و مالی، مبارزه با ویژه‌خواهی و انحصار‌طلبی و جلوگیری از تعرض به حقوق مردم، مشی اساسی دولت نهم بوده و امروز موفقیت‌های بزرگی که در این زمینه‌ها به دست آمده است، مایه افتخار است. پیشرفت‌های بزرگ به دست آمده در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد، باعث شد که ملت ایران بیش از همیشه احساس عزت و عظمت کند.
مردم قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری نهم حتی نام احمدی‌نژاد را هم نمی‌دانستند ولی در انتخابات به تفکر و ایدئولوژی خدمت خالصانه رای دادند. عزت و عظمت هر ملتی به آرمان‌ها و آرزوهای آن ملت بستگی دارد، آرمانها و اهداف ملت ایران آرمانهای بشری و جهانی است و به همان اندازه نیز ملت ایران از عزت و عظمت بی‌نظیری برخوردار است. دولت نهم با تمرکز و تاکید بر گفتمان انقلاب موجب عزت و افتخار روزافزون ملت ایران در جهان شد. دولت نهم در ابتدای خدمتگزاری خود چهار روش عدالت‌گستری، مهرورزی، خدمت به بندگان و تعالی و پیشرفت همه‌جانبه کشور را محور کار خود قرار داد و بر همین اساس، این اهداف، اصول کار همه کارگزاران این دولت قرار گرفت.
رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد، محور و اساس برنامه‌های خود را برای اداره کشور، بر عدالت مبتنی کرد و اجرای عدالت نیز به منزله تندروی و کندروی نیست بلکه به معنی حق‌گرایی، ظلم‌ستیزی‌، قطع دستان زیاده‌خواهان، مبارزه با اشرافی‌گری و هرگونه فساد در پیکره اجتماع و نظام حکومتی است. گفتمان غالب در کشور، گفتمان اصولگرایی و برگرفته از جوهره انقلاب است و مردم به این گفتمان اعتقاد دارند و طبیعتا اگر وحدت در این جریان وجود داشته باشد، مردم خواهان استمرار گفتمان اصولگرایان که گفتمان خدمت است خواهند بود. در دولت اصلاحات خاتمی ‌به خاطر اینکه می‌گفت اختیاراتش محدود است خیلی از کارها را انجام نداد ولی دکتر احمدی‌نژاد با وجود موانع تا آنجا که توانست به شعارهایش عمل کرد؛ پس شناخت این دستاوردها و تبیین درست آن و اینکه چرا از احمدی‌نژاد دفاع می‌کنیم حتی مهمتر از خود دفاع از احمدی‌نژاد است.
در زمان خاتمی ‌بحران‌های سیاسی داخلی مانند کوی دانشگاه خیلی زیاد بود، اما در حال حاضر در این شرایط اقتصادی تنش سیاسی نمی‌بینیم و امروز هم اگر مردم در جاهایی در فشار یا تنگنا هستند، تحمل می‌کنند؛ چون می‌دانند مسئولانشان هم همانگونه زندگی می‌کنند و با آنها احساس قرابت و نزدیکی دارند. امروز با عملکردی که دولت نهم داشته گفتمان حاکم بر کشور گفتمان انقلاب اسلامی ‌است، چون امروز گفتمان دیگری وجود دارد، ما افرادی را که از گفتمان انقلاب فاصله داشته باشند نمی‌بینیم و اینکه امروز و در این شرایط میر حسین موسوی می‌تواند حرفی را بزند که در دوران گذشته خریدار نداشت، و حتی آمدن موسوی مدیون گفتمانی است که احمدی‌نژاد ایجاد کرد.
حاکمیت اصول‌گرایی باعث شده تا رقبای اصلاح‌طلب احمدی‌نژاد، شعارهایی را که دقیقا گفتمان اصول‌گرایی و حاکی از ساده‌زیستی، عدالت‌محوری و خدمتگذاری است مطرح کنند. احیای گفتمان انقلاب، تلاش در جهت حاکمیت ارزش‌ها و حرکت بر مسیر عدالت همچنین کار و تلاش خستگی‌ناپذیر از فعالیت‌های قابل توجه دولت نهم است. حضور دولت در مناطق محروم، استکبارستیزی، شجاعت و ایجاد روحیه خودباوری همچنین فعالیت‌های عمرانی، توسعه صنعت و کشاورزی از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند دولت نهم را به عنوان پرکارترین دولت جمهوری ‌اسلامی ‌معرفی کند. البته باید اذعان داشت که حرکت دولت در راستای شتاب گرفتن توسعه عمرانی به این معنا نیست که دولت فاقد ضعف است، هر دولتی ضعف‌هایی دارد که باید با استفاده از مشاوران توانمند به رفع آنها بپردازد. انتظار این‌است که دولت آقای احمدی‌نژاد در صورت پیروزی در دوره دهم از همه‌ ظرفیت اصول‌گرایان استفاده کند، چرا که استفاده از نخبگان، صاحب‌نظران و سیاستمداران اصولگرا می‌تواند دولت دهم را به بازدهی بالاتری برساند. ما در دولت نهم شعارهای مطروحه از سوی رقبای این دولت را به صورت عملی می‌بینیم و باید گفت که حاکمیت اصول‌گرایی باعث شده تا رقبای اصلاح‌طلب احمدی‌نژاد، شعارهایی را که دقیقا گفتمان اصول‌گرایی و حاکی از ساده‌زیستی، عدالت‌محوری و خدمتگزاری است مطرح کنند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات