تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۹۴۹۳۶

توطئه‌های کاخ سفید در عراق


سید مصطفی حسینی
ایالات متحده آمریکا همچنان به توطئه های خود در عراق و خاورمیانه ادامه می دهد.در این میان تفاوتی میان جمهوریخواهان و دموکراتها متصور نیست و هر دوی این احزاب سعی در فتنه انگیزی و القای تفرقه در این کشور دارند.حتی تصمیم اوباما مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق نیز حالتی کاملاصوری دارد و نیروهای آمریکایی تحت عناوین و القاب گوناگون به فعالیت خود در عراق ادامه خواهند داد.
فراموش نکنیم که جوزف بایدن،معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در دوران سناتوری خود طرح تجزیه عراق را مطرح نموده بود.حمایت رئیس جمهورایالات متحده آمریکا و دیگر نومحافظه کاران از تروریستها لحظه ای پایان ندارد.پس از وقوع رسوایی زندان ابوغریب شاهد بودیم که سرباز آمریکایی که جنایتکار اصلی در این حادثه بود توسط دادگاه آمریکا به شش ماه زندان محکوم شد . در آن حادثه شاهد حمایت نومحافظه کاران از تروریستهای آمریکایی بودیم.بعد ها حادثه بلک واتر سبب شد تا رئیسبخش امنیتی وزارت خارجه این کشور استعفا دهد تا شاید به این ترتیب بر این جنایت سرپوش بگذارد. بررسی های حقوقی در آمریکا نشان داد که حتی دادگاههای آمریکایی نیز نمیتوانند به لحاظ حقوقی پیمانکاران خاطی در عراق را مجازات کنند.آمریکا در در قالب قانونی تحمیلی، دادگاههای عراق را از هرگونه محاکمه سربازان و پیمانکاران آمریکایی منع کرده است. به عنوان مثال 130هزار سرباز آمریکایی در کنار یکصد هزار پیمانکار غیرنظامی، سالهاست که عملاعراق را در اشغال خود دارند.حتی مسئله خروج شرکت بلک واتر از عراق نیز جنبه ای عملی نداشته و کاملا تبلیغاتی می باشد.نیروهای وابسته با سازمانهای جاسوسی و امنیتی ایالات متحده تنها شکل و شمایل و قالبهای ساختاری خود را تغییر داده و همچنان به فعالیتهای شوم خود در خاک عراق ادامه می دهند.
بر خلاف ادعای مقامات آمریکایی،شرکتهایی مانند بلک واتر عملا خاک عراق را ترک ننموده و همچنان به فعالیت خود در بغداد و دیگر نقاط این کشور ،منتهی در قالب نامی جدید ادامه می دهد.
ایالات متحده آمریکا با حمایت از تروریستهای القاعده سعی دارد دامنه بحران امنیت در عراق را گسترده تر نموده و به‌این شکل حضور بلند مدت خود در این کشور را توجیه نماید.امروزه بر همگان مسجل گردیده که میان انفجارهای صورت گرفته درعراق و آنچه پنتاگون و سیا در این انجام می دهند ارتباطی مستقیم و گسترده وجود دارد.
ایالات متحده آمریکا می خواهد بخشی از مداخله گرایی خود در عراق را از طریق استفاده از اعضای سابق حزب بعث تحقق بخشد .این تلاش وقیحانه به صورتی جدی از سوی دموکراتهای کاخ سفید نیز پیگیری می شود.افرادی مانند اوباما ونانسی پلوسی به شدت حامی بازگشت حزب بعث به عرصه سیاسی و اجرایی عراق هستند.این در حالی است که مردم عراق بازگشت جنایتکاران دوران صدام حسین به رئوس امنیتی و اجرایی کشورشان را بر نمی تابند.
ایالات متحده از همان ابتدای اشغال عراق مذاکرات خود با حزب بعث را قطع ننموده و حتی از برخی سران این حزب حمایتی آشکار به عمل آورده است.در این میان ایاد علاوی در دوران نخست وزیری خود از سوی واشنگتن موظف بود تا برخی بازماندگان حزب بعث را به بدنه سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی عراق وارد نماید.هم اکنون آمریکایی ها به دنبال استفاده از بعثی ها به عنوان برگ برنده ضد دولت منتخب عراق و جناح های تشکیل دهنده این دولت هستند. چندی پیش نیروهای نظامی- سیاسی آمریکا در عراق، تماس های تازه ای را با بازماندگان حزب بعث در این کشور برقرار کرده اند که این اقدام موجب نگرانی دولتمردان و احزاب عراق شده است.آیا در چنین شرایطی می توان از حسن نیت اوباما در خصوص خروج از عراق سخن گفت؟پاسخ این سوال کاملا منفی است.رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مانند بوش پسر دولت نوری المالکی را تحت فشار قرار داده است.اوباما و بوش هر دو موظف به پیاده سازی استراتژیهایی هستند که در خصوص اشغال عراق ترسیم گردیده است.استراتژیهایی که تغییر رئیس جمهور آنها را تغییر نخواهد داد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات