پستی از یک وبلاگ- دیدگاه بعضی از نشریات آمریکایی در رابطه با نحوه مواجهه آمریکا در قبال ایران مطلبی است که مهدی در «ژرف» مینویسد. او میگوید که یک اتفاق مهم در نحوه اطلاعرسانی ستوننویسان آمریکایی که طی هفتههای گذشته اتفاق افتاده این است که آنها برخلاف گذشته که سعی داشتند مخاطب، خود به نتایج آنها پی ببرد، نظرات خودشان را به صورت روشن بیان میکنند و نکته جالب هم آن است که به جز نشریات مرتبط با نئوکانها، بقیه نشریات اکثراً مخالف حمله آمریکا به ایران هستند.
«ژرف» برای بالا بردن اعتبار مطلبش، مقالات سردبیران یا ستون نویسان ثابت این مجلات را ارائه میکند، چون به گفته او این مجلات طیف زیادی از نظرات را منعکس میکنند و این نظرات لزوماً به معنای دیدگاه نشریه نیست. او به عنوان اولین مطالب به مقاله جیمز فالو د مجله با سابقه و میانهروی «آتلانتیک مانسلی» اشاره میکند که اعتقاد دارد کنار گذاشتن راه حل نظامی بهترین نحوه برخورد با مساله ایران است.این مجله تقریباً یک سال و نیم پیش گزارشی از عواقب یک بازی استراتژیک در حمله به ایران منتشر کرد که انعکاس زیادی داشت و نتیجه بازی داشت و نتیجه بازی هم این بود که حمله به ایران میتواند عواقب بدی برای آمریکا در خاورمیانه داشته باشد. مجله لیبرال «راستیک» هم در مقالهای به قلم یکی از ستون نویسان سیاسیاش صریحاً میگوید که نباید به ایران حمله شود. «نشنال ریویو» مجلهای است متعلق به نئوکانها که در آن کسی مانند «مایکل لدین» که همواره از مقابله آمریکا با ایران میگوید حضور دارد. یک مجله دیگر هم وجود دارد به نام «ریو ریپابلیک» که در مسائل داخلی آمریکا لیبرال و در مسائل خارجی تندرو است.