آیتالله عبدالنبى نمازی
آیا عملکرد مجلس خبرگان در زمینه اطلاعرسانی، ضعیف نبوده؟
تناسب و تعادل میان عرضه و تقاضا قاعدهاى است که در همه امور اجتماعى حاکم است، جایگاه و مسئولیت و وظائف مجلس خبرگان با دیگر نهادها تفاوت زیادى دارد، وظیفه خبرگان انتخاب و معرفى رهبر است که این مسئله در طول بیست و هفت سال انقلاب یک بار اتفاق افتاده است؛ تشکیل جلسات و کمیسیونهاى آن نیز درباره یک سلسله مباحثى پیرامون وظایف خبرگان است که این مسئله در زندگى روزمره مردم به صورت مستقیم و محسوس نقشى ندارد، از اینرو مردم هم انگیزهاى براى دریافت اطلاعات از کار مجلس خبرگان ندارند و دبیرخانه مجلس خبرگان هم به دلیل نبود تقاضا دلیلى براى سرمایهگذارى در امر اطلاعرسانى نداشته است، برخلاف ریاست جمهورى و مجلس شوراى اسلامى و دیگر مسئولیتهاى اجرایى که مردم در کارهاى روزانه خود و حل مشکلات ادارى و اقتصادى خویش ناگزیر به مراجعه و آگاهى از شرایط و اوضاع و احوال آنها هستند. در نتیجه دفاتر روابط عمومى این سازمانها ناگزیر به اطلاعرسانى و پاسخگویى به پرسشهاى مردمى هستند.
مجلس خبرگان جلسات رسمى سالیانهاى دارد که دبیرخانه مجلس خبرگان اخبار و اطلاعات بحثها و نطقهاى قبل از دستور و دیدارهاى نمایندگان با مقام معظم رهبرى و روساى جمهورى را به وسیله صدا و سیما و روزنامهها در اختیار مردم قرار مىدهد.