دبیرکل حزب مردمسالاری با اشاره به انتخابات 27 خرداد سال 84 گفت: پس از این انتخابات اصلاحطلبان متوجه شدند که باید از انحصارطلبی و تمامیت خواهی حزبی خود به درآیند و به اندیشه ائتلاف با دیگر جریانات همسو با خود بیاندیشند.
دبیرکل جبهه تحکیم دموکراسی با بیان این که اصلاحطلبان طی یک سال فعالیت دولت هرگز چوب لای چرخ دولت نگذاشتند، ابراز عقیده کرد: دولت فعلی با توجه به همان تئوری حاکمیت یکپارچه کاملا دستش برای فعالیت باز بود و البته از پشتیبانی کامل و همهجانبهی ارکان حاکمیت برخوردار. در این یک سال صداوسیما دربست در اختیار دولت بود و نیروی انتظامی بدون کم و کاست بر اجرای منویات دولت میکوشید. ائمه جمعه نیز کمترین انتقادی به دولت وارد نکردند، این در حالی است که مراکز فرهنگی و تبلیغاتی به صورت رسمی و غیررسمی در این یکسال در اختیار دولت بود و عمدهی مطبوعات چه مطبوعات مربوط به جناح راست و چه مطبوعات وابسته به دولت جملگی در اختیار دولت بودند. به گزارش ایسنا، کواکبیان همچنین معتقد است: فعالیت دستگاه قضایی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین راستا بوده است. دستگاههای مذکور هرگز مانعی برای فعالیتهای دولت بوجود نیاوردند و این در حالی است که مجلس در اکثر طرحها و لوایح دولت را مساعدت کرد و جز در مورد بودجهی سال 85 که آن هم با صلاحدید برخی از طرفداران دولت در مجلس تعدیل شده بود در قریب به اتفاق طرحها و لوایح به دولت کمک کرد. لذا دولت هیچ توجیه و عذر و بهانهای برای کار نکردن ندارد. دبیرکل حزب مردمسالاری افزود: اسباب کار کردن از همه جهت برای دولت فراهم بود اما باید قضاوت را به عامهی مردم واگذار کرد که حقیقتا دولت تا چه حد توانست در این یک سال به شعارهای پیش از خود جامه عمل بپوشاند.