ایلنا ـ ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی ایران در نامهای به مدیرعامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نسبت به پخش فیلمی از این رسانه با عنوان «سقوط» اعتراض کرد. در این نامه آمده است: «در فیلمی که تحت عنوان «سقوط» از صدا و سیما روزهای 14 و 15 خرداد 85 به دفعات منتشر گردید، در یکی از صحنهها، از قول ژنرال هایزر که از جانب وزارت دفاع آمریکا به ایران آمده بود، عنوان شده است که مقامات دولت آمریکا اصرار داشتند که بعد از خروج شاه از ایران، آقای خمینی بازگشت خود به ایران را به تأخیر بیندازند اما سناریونویس از زبان هایزر مدعی شد: «ابراهیم یزدی از نهضت آزادی ایران اطمینان داده است که برگشت امام به ایران را به تعویق بیندازد»! سناریونویس به این ترتیب لابد خواسته است به بینندگان برنامه ارتباط و همکاری اینجانب با آمریکا را القاء کند و این نه تنها نادرست و خلاف شرع بلکه یک جرم مشهود قانونی است.» در ادامهء این نامه تاکید شده است: «در هیچ یک از آثار هایزر یا منابع دیگر مربوط به انقلاب اسلامی ایران، سندی در تایید این ادعای سناریونویس «سقوط» وجود ندارد بلکه ساختهء ذهن غرضآلود یا ناآگاه خود ایشان است.»