تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۳  ، 
کد خبر : ۹۹۱۵۶
روزنامه جروزالم پست:

جنگ لبنان، آغاز فروپاشی اسرائیل است


روزنامه صهیونیستی « جروزالم پست » چاپ فلسطین اشغالی روز یکشنبه با انتشار مطلبی نوشت : مسئولان وزارت بهداشت فلسطین اعلام کردند حداقل 50 نوزاد که پس از پیروزی حزب الله در جنگ با اسرائیل ، در ساحل غربی و نوار غزه متولد شده اند ، « حسن نصرالله » نامیده شده‌اند.
این حرکت نشانگر محبوبیت روزافزون « نصرالله » در میان فلسطینی ها و کل عرب ها است که به دلیل شجاعت و مقاومت و ایستادگی او در مقابل اسرائیل حاصل شده است . همچنان که جنگ به پایان خود نزدیک می شود ، برخی از عرب های میانه رو بر این نگرانی خود تاکید می کنند که پیروزی حزب الله موقعیت کسانی را که خواهان نابودی اسرائیل می باشند ، تقویت خواهد کرد.
یک منبع آگاه گفت: « ما همه روزه با والدینی روبرو هستیم که مایلند نوزادان خود را نصرالله نامگذاری کنند. » این موضوع ما را به یاد روزهایی می اندازد که فلسطینی ها نام نوزادان خود را صدام می گذاشتند زیرا که در جریان جنگ خلیج چند موشک به طرف اسرائیل پرتاب کرده بود.
گذاشتن نام « نصرالله » بررروی کودکان متولد شده در فلسطین فقط یکی از راه هایی است که فلسطینی ها برای ابراز حق شناسی و سپاس گذاری خود از رهبر شیعه ، برای پرتاب هزاران موشک و راکت به اسرائیل و وارد آوردن تلفات سنگین به شهرک های اسرائیلی برگزیده اند. تصاویر « نصرالله » و پرچم های زرد رنگ حزب الله برفراز بازارهای محلی در اهتزاز است . سی دی های حاوی سروده هایی در تحسین نصرالله و حزب الله در خیابان های شهرهای فلسطینی به فروش می‌رسد.
یکی از محبوب ترین این سی دی ها به نام « عقاب لبنان خوش آمد » حاوی 14 سرود و بخش هایی از سخنرانی های « نصرالله » در طی دوران درگیری است . برخی از این سرودها ، حکام عرب را به خاطر شیوه ورودشان به صحنه مذاکرات ، درحالی که دیگران اصرار بر تقلید از تاکتیک حزب الله در ضربه زدن و وارد آوردن حملات به اسرائیل دارند ، به تمسخر گرفته‌اند.
تاکید بر چنین حجم بالایی از تحسین و ستایش حزب الله ، در میان طیف های گوناگون سیاسی در فلسطین موید این نکته است که اسرائیل شکست خوار کننده ای را متحمل شده است.
سید زیاد عبدالفتاح ، یکی از عوامل جنبش فتح از یکی از روستاهای نزدیک رام الله گفت : « این جنگ ، یک بار دیگر نشان داد که اسرائیل بسیار ضعیف تر از آن است که وانمود می کند ، به خصوص در جهان عرب . اسرائیل علیرغم حملات بیرحمانه اش به غیرنظامیان و کشتار صدها غیرنظامی ، در دستیابی به اهداف خود و به ویژه نابودی حزب الله ، شکست خورد. همه دیدند که سربازان اسرائیلی چگونه مجبور به عقب نشینی از برابر سربازان قهرمان حزب الله شدند.
« محمد عطیه » که خود را یکی از حامیان حماس معرفی می کند ، مطمئن است که جنگ لبنان آغاز نابودی و فروپاشی اسرائیل است . او می گوید : « بعد از سی روز از شروع جنگ ، اسرائیل ناچار است به آمریکا التماس کند تا آتش بس را برایش برقرار کند. اگر آمریکا نبود ، اسرائیل مدتها پیش از صحنه روزگار محو شده بود. در سال های اخیر ما شاهد آن بوده ایم که اسرائیل توان مقابله و رویارویی با گروه های مختلف مسلمان از حماس گرفته تا حزب الله را ندارد. روزی خواهد آمد که همه مسلمان ها متحد شوند و اسرائیل را از نقشه جهان محو کنند.
« عطاالله ابوصباح » وزیر فرهنگ حکومت خودگردان می گوید که : « جنگ در لبنان ثابت کرده است که اندک زمانی بیشتر باقی نمانده که اسرائیل از صفحه روزگار محو شود. » او که در تظاهراتی در حمایت از حزب الله در شهر غزه شرکت داشت ، می گوید : « ثابت شد که این که می گفتند اسرائیل یک قهرمان شکست ناپذیر است ، یک دروغ بزرگ است . اسرائیل هم شکست پذیر است و این چیزی است که رژیم های عرب منطقه باید بدانند. اکنون زمان کنار زدن غبار از سلاح های عربی و استفاده از آن ها برای آزاد کردن فلسطین و مسجدالاقصی است.»
او آرزوی خود را چنین بیان می کند : « هر پایتخت عربی حزب الله خود را خواهد داشت ... حزب الله به اسرائیل درسی فراموش نشدنی داد و ما امیدواریم که همه کشورهای عربی سربازگیری را آغاز کنند و همه جوانان عرب را برای جنگ آماده نمایند که همچون رزمندگان بزرگ حزب الله به مبارزه برخیزند. »
تحلیل گر سیاسی فلسطینی واقعیتی را بیان کرد که بسیاری از فلسطینی ها و عرب ها نسبت به آن اطمینان دارند و آن این که پیروزی حزب الله محبوبیت گروه های تندرویی مانند حماس ، جهاد اسلامی و القاعده را افزایش خواهد داد.
غسان خطیب یک مسئول سابق حکومت خودگردان و تحلیل گر سیاسی می گوید : « این جنگ عواقب منفی بر مناطق فلسطینی خواهد گذاشت.
تندروهایی که عقیده دارند که جنگ تنها راه حل است ، با نتیجه این جنگ بیشتر به اعتقاد خود پای بند خواهند شد. »
مفسران عرب در پایان هفته برای اعلام پیروزی حزب الله در جنگ از هم دیگر سبقت می گرفتند. زاهرا محروقی ، نویسنده ، طی مقاله ای در شبکه مثابه نیوز نوشت : « پیروزی » حزب الله موقعیت جهادیون را در سرتاسر جهان مستحکم خواهد ساخت . همچنان که حرکت های جهادی در مناطق درگیری جنوب لبنان ، توانایی خود را اثبات می کنند ، سایر جهادگرایان در جهان پیروز می شوند. حداقل ، یک پیروزی معنوی و احساس جدید مشروعیت و موفقیت . سرانجام ، حزب الله که به عنوان یک گروه تروریست از سوی قدرت های جهانی نامیده شده بود ، اکنون به عنوان یک قهرمان لایق و یک جنبش مقاومت جلوه گر شده است . »
محروقی با تاکید بر این نکته که القاعده از حمایت حزب الله سرباز زده است ، ادامه می دهد : « این وحدت سمبلیک در زمانی اتفاق افتاد که رژیم های عرب خود را به طبقات انسانی ویژه ای منتسب می کنند ، زمانی که آنها بدون هیچ کمکی و درحالی که کودکان « قانا » پرپر می شدند ، جهاد اسلامی برپاخاست و سقوط آزاد حکام (نیمه غربی ) عرب آغاز شد.
حزب الله پیروز جنگ شد و با این پیروزی این امید را به عرب ها و مسلمانان جهان داد که هر کجا اعتقاد و ایمان ، اراده و آمادگی باشد ، هیچ چیز غیرممکن نخواهد بود. ارتشی که به آنان گفته شده بود بسیار قوی تر از دویست و پنجاه میلیون عرب است ، در برابر یک گروه کمتر از ده هزار نفری مات شد. این در حقیقت همچون افسانه ای است که اشارات زیادی را در خود نهفته دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات