یک مقام عالیرتبه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پنتاگون قصد دارد نیروهای نظامی دریایی و ناوهای جنگی خود در خلیجفارس و اطراف آن را به عنوان هشداری به ایران افزایش دهد. بنابر اظهارات یک مقام نظامی دیگر، آمریکا همچنین قصد دارد یک ناو هواپیمابر دیگر را به منطقه اعزام کند. به گزارش شبکه تلویزیونیCBS آمریکا به نقل از یک مقام عالیرتبه نظامی آمریکا که نام آن فاش نشده اعلام کرد که پنتاگون قصد دارد نیروهای نظامی خود در خلیجفارس را افزایش دهد. این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه آرایش نظامی جدید آمریکا بعد از سال جدید میلادی شکل میگیرد گفت: هدف افزایش نیروهای آمریکایی در خلیجفارس حمله به ایران نیست بلکه پاسخی به آنچه که مقامهای آمریکایی آن را اقدامات تحریک کننده تهران میبینند است.
به گزارش آفتاب، بنابر ادعای این گزارش، رزمایشهای دریایی ایران در خلیجفارس، حمایت ایران از گروههای نظامی شیعه در عراق و فعالیتهای هستهای ایران مایه نگرانی مقامهای آمریکایی هستند. هر چند که سخنگوی پنتاگون هنوز هیچ اظهار نظری در خصوص گزارش شبکهCBS نکرده و رابرت گیتس وزیر دفاع جدید آمریکا در سخنان خود در کنگره آمریکا گفته که حمله نظامی به ایران آخرین گزینه آمریکا است ولی یک روزنامهنگار اسرائیلی در مقالهای که اخیرا نوشت مدعی شده که آمریکا یا اسرائیل در ماه مارس به تاسیسات هستهای ایران حمله میکنند. در ابتدای این مقاله که روز یکشنبه در پایگاه اینترنتی آمریکن دیلی منتشر شد آمده است: یووال اشتینتز عضو سرشناس لیکود در کنست میگوید متقاعد شده که ایالات متحده از طریق یک حمله نظامی به ایران دنیا را از خطر مواجه شدن با تسلیحات اتمی این کشور نجات میدهد! با این حال اگر آمریکا به هر دلیل مایل و یا قادر به انجام این حمله نباشد اسرائیل راسا مسوولیت انجام آن را بر عهده خواهد گرفت.